پورشه 911 جدید

حدود یک ماه از تست نسل جدید پورشه 911 جدید کوپه که با کد 992 شناخته می‌شود می‌گذرد. همان‌گونه که می‌دانید نسخه‌های متنوعی از این خودرو معرفی شده و یا خواهد شد که اولین آن‌ها نسخه‌ی کابریولت می‌باشد. این نسخه از سال 1982 تاکنون نقش مهمی در توسعه‌ی محبوبیت 911 ایفا کرده است.

اول از همه به اعداد نگاهی بیندازیم: 911 کابریولت 70 کیلوگرم سنگین‌تر از مدل کوپه بوده و باز و بسته کردن سقف خودرو که تا سرعت 45 کیلومتر در ساعت انجام می‌شود حدود 12 ثانیه زمان نیاز دارد. این خودرو 9645 پوند گران‌تر از مدل کوپه بوده و حالا تنها دو نسخه از آن عرضه می‌شود که شامل مدل دیفرانسیل عقب کررا S با بهای 102755 پوندی و نسخه‌ی چهار چرخ محرک کررا 4S با قیمت 108063 پوند می‌باشد.

پورشه 911 جدید کوپه علیرغم استفاده از بدنه‌ای با پانل‌های آلومینیومی فراوان قبلاً 50 کیلوگرم سنگین‌تر از نسل پیشین خود بوده است. بخش اعظم افزایش وزن خودرو به خاطر گیربکس PDK جدید با هشت دنده، فیلتر ذرات بنزین در اگزوز و رینگ‌های بزرگ‌تر می‌باشد؛ اما یکی دیگر از دلایل افزایش وزن نسل جدید هم به دلیل محافظت و استحکام بیشتر خودرو در زمان چپ کردن است که برای یک محصول روباز حیاتی می‌باشد.

به منظور اینکه بگویید مدل کابریولت تنها یک نسخه‌ی کوپه با سقف متحرک است باید میزان تکامل نسل جدید 992 نسبت به نسل پیشین را نادیده بگیرید. بله این خودرو پلتفرم مشترکی با 991 دارد اما ذات خودرو کاملاً جدید بوده و فاصله‌ی بین چرخ‌های روبرویی 45 میلی‌متر افزایش یافته است؛ و برای اولین بار در نسخه‌های استاندارد غیر RS از پورشه 911، چرخ‌های جلو و عقب ابعاد متفاوتی دارند.
بدنه نیز به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر شده است. اگرچه با دیدن چراغ نواری LED عقب و دستگیره‌های درب جالب نسل جدید 911 می‌توان مجذوب آن شد اما نسل جدید این خودرو هنوز هم از تمامی زوایا یک 911 ناب بوده هرچند بزرگ‌تر و پهن‌تر شده است.

پیشرانه نیز خاص 911 است. قلب آهنین 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی این خودرو از نظر ابعاد کلی مشابه نسل پیشین بوده اما تغییرات زیادی را تجربه کرده است. توربوهای بزرگ‌تر با منیفولدهای جذب جدید، انژکتورهای سوخت پیه زوی نوین و ورودی‌های هوای متفاوت از جمله تغییرات این پیشرانه هستند. تمامی این تغییرات به 911 کررا S جدید اجازه‌ی تولید قدرت 444 اسبی و گشتاور 550 نیوتون متری را می‌دهند. این خودرو 30 اسب بخار قوی‌تر از کررا S نسل پیشین شده است.

کابین نیز روند تکاملی را در پیش گرفته اما داشبورد تخت و سرراست نسل‌های پیشین جای خود را به یکی از مدرن‌ترین بخش‌های داخلی، چه از نظر ظاهر و چه از نظر احساس داده است. سطوح افقی با بخش‌های عمودی جایگزین شده‌اند و در میانه‌ی داشبورد صفحه‌نمایش عالی پانامرا با دکمه‌های زیرین جا خوش کرده است.
غربیلک فرمان هم جدید است و درست جلوی پشت آمپرهای دوست‌داشتنی پورشه خودنمایی می‌کند. همه‌ی این احساسات آشنا هستند که به لطف موقعیت رانندگی عالی و کیفیت ساخت برجسته فضایی کاملاً لذت‌بخش را ایجاد کرده‌اند. صندلی‌های عقب تنها برای موقعیت‌های کوتاه مناسب بوده اما حتی با بسته بودن سقف هم فضای سر خیلی تنگ و گرفته نخواهد بود.

در پورشه 911 جدید با فشار کلید استارتر مشابه پانامرا، پیشرانه از خواب برمی‌خیزد. ما هر دو مدل کررا S و 4S را بررسی کردیم و جدای از فرمان اندکی سبک‌تر در کررا S، دو خودرو در شرایط عادی تقریباً مشابه هستند. تمامی مدل‌های 911 با دامپرهای تطبیقی عرضه می‌شوند اما خودروهای حاضر در تست با ارتقای شاسی و سیستم‌هایی همچون PDCC، PASM، دسته‌موتورهای فعال و فرمان پذیری چرخ‌های عقب همراه شده بودند. با توجه به این ویژگی‌ها، ما سواری 911 در جاده‌های خشن را به‌طور سورپرایز کننده‌ای خوب یافتیم.

با سرعت گرفتن است که تفاوت های بین این دو نسخه را حس خواهید کرد. مدل 4S درصدد است بهترین کشش را ارائه کند درحالی‌که دم S تمایل بیشتری به بازی کردن دارد؛ اما حتی در این حالت نیز وضعیت خطرناکی به وجود نمی‌آید. باز و بسته کردن سقف هم تأثیر زیادی روی آرامش کابین ندارد.
با انتخاب حالت دستی گیربکس شاهد تعویض‌های سبک و سنگین بی‌نقص آن خواهید بود. پدال ترمز نیز کمی بالا بوده اما جذاب است و احساس قدرت توقف بالایی را تداعی می‌کند؛ اما فرمان داستان دیگری دارد. فرمان پورشه 911 جدید به‌طور دل‌چسبی دقیق بوده و توازن وزنی عالی‌ای داشته و احساس خوبی را به راننده منتقل می‌کند.

پیشرانه برای ارائه‌ی حداکثر پرفورمنس خود باید تحت‌فشار قرار گیرد ولی با این کار پاداشتان را نیز پرداخت می‌کند. قطعاً با مشاهده‌ی بوست ناگهانی در دورهای میانی به ماهیت توربو بودن پیشرانه پی خواهید برد.

پورشه ادعا می‌کند شتاب این خودرو 3.6 ثانیه است که با وجود پکیج اسپورت کرونوی 1646 پوندی به 3.4 ثانیه کاهش پیدا می کند که برای یک خودروی چهار چرخ محرک استاندارد بسیار سریع می‌باشد. حتی مدل‌های سریع‌تر GTS و توربوی کابریولت هم در آینده معرفی خواهند شد.

اما صدای پیشرانه چه؟ خب صدا در دورهای پایین خیلی متمایز نیست اما با بالا رفتن دور پیشرانه شاهد صدای متمایز و خاص آن خواهید بود. به نظر می‌رسد سفارش اگزوز اسپورت 1844 پوندی ایده‌ی خوبی برای افزایش جذابیت شنیداری 911 کابریولت جدید است.
911 کابریولت تنها یک پوستر نمایشی نیست. نسل جدید این خودرو تجربه‌ی رانندگی برجسته‌ی خود را بازخورد، احساس و هیجان همراه کرده است. نقاط ضعف سنتی یک خودروی روباز نیز حذف شده و شاهد خودرویی مستحکم و آرام هستیم. نسل پورشه 911 جدید کابریولت به 911 اجازه می‌دهد در قلمروی گرندتورری لوکس و سطح بالا حضور یابد و درعین‌حال سواری درگیر کننده و فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر