کشور تولید کنندهچین
نام خودروام جی 350 اتوماتیک 2010-2020
کلاس بدنهسدان
کلاس اتومبیلB Segment
وزن1360 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو205/55 R 16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب205/55 R 16
حجم موتور1498 cc
نوع موتوربنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
ظرفیت باک55 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)135 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)71.3 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو)4
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع سیستم ترمزدارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده با هوا
نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
تعلیق جلومک فرسون مستقل برای هر چرخ
تعلیق عقبچند بازویی H شکل به همراه میل تعادل و فنر لول
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
حداکثر سرعت185 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)12 ثانیه
مصرف سوخت شهری8.4 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی5.2 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت6.4 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , EBD , CBC , BA
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم کلید ضد سرقت ، دارای قفل مرکزی در اختیار راننده ، دارای ریموت کنترل رادیویی ، قفل و باز نمود دربها بدون کلید
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی
نوع غربیلک3 شاخه اسپرت ، دارای سنسور حساس به سرعت ، قابلیت تنظیم در 2 جهت عمودی و افقی ، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان ، روکش چرمی
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، دارای سیستم تهویه مطبوع و کانال تهویه برای سرنشینان عقب ، دارای سیستم تصفیه هوای داخل کابین
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو ، دارای تیونر ، دارای ساب ووفور و آمپلی فایر ، قابلیت پخش CD , DVD , MP3 , AUX , iPod ، دارای سیستم تبدیل متن به گفتار TTS
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر اطلاعات سفر و کامپیوتر سفر ، نمایشگر اطلاعات تایرها ، نمایشگر 7 اینچی Full HD برای سیستم DVD و GPS ، دارای حافظه داخلی 512 مگابایتی ، دارای سیستم بلوتوث
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 6 جهت و دارای سیستم حافظه ، صندلی سرنشین جلو دارای تنظیم برقی در 4 جهت ، دارای سیستم گرمکن صندلی های جلو ، ماساژور صندلی راننده سفارشی
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرم ، قابلیت تا شوندگی ، دارای 3 عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج
سیستم آیینه هاآینه های خارجی با تنظیم برقی به همراه راهنمای سفارشی و دارای گرمکن ، آیینه های الکتروکرومیک داخلی و خارجی
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها ، شیشه های سولار و رنگی
سیستم های سقفسانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار
سیستم روشنایی جلوچراغهای HID ، دارای مه شکن ، سیستم شتشوی چراغها ، دارای تنظیم اتوماتیک نور چراغها
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن ، طراحی سه بعدی
سنسورهای پیش فعال
سیستم های کمک رانندگیسیستم کروز کنترل هوشمند سفارشی ، دوربین دید عقب سفارشی ، سیستم تنظیم و مدیریت مصرف سوخت ، دارای سیستم Over Drive

ام جی 350

مدل 350 جواب دندان‌شکن MG به بازار خودروهای سواری کوچک است, که بیشتر توسط خودروهایی همچون تویوتا کرولا و نیسان تیدا در GCC تصرف‌شده است. طراحی خارجی ام جی 350 بسیار زیبا و دلپذیر است, و بدنه به نظر محکم و مقاوم می‌آید. برای مثال, پنل های بدنه کاملاً متناسب و عالی طراحی‌شده‌اند و درب‌ها نیز همانند تویوتا در این سطح طراحی خوبی دارند.

طراحی

طراحی داخلی ام جی 350 نیز بسیار شیک و مدرن است, ولی کمی بیش‌ازحد اعیانی است. بنابراین وقتی در داخل آن قرار بگیرید پس از مدت کوتاهی درون خودرو برای شما تکراری و حوصله سر بر می‌شود و بیشتر وقت خود را با DVD Player خودرو صرف می‌کنید. داخل خودرو عمدتاً از پلاستیک‌های سخت ساخته‌شده است, اما لایهٔ بالایی داشبورد و محل قرارگیری بازوها کمی نرم و دلپذیر هستند.

داشبورد

ولی به‌هرحال طراحی داشبورد ام جی 350 واقعاً زیباست, و بر روی آن چند کلید برای کنترل سیستم تهویهٔ مطبوع خودکار و سیستم سرگرمی خودرو قرارگرفته‌اند. همچنین یک‌لایهٔ شبیه به فیبر کربن نیز در طول داشبورد به‌کاررفته است, که البته در موقع سفارش می‌توانید گزینهٔ چوب مصنوعی آن را انتخاب کنید.

اگر بخواهیم روراست باشیم باید بگوییم که سیستم تهویهٔ مطبوع ام جی 350 از بهترین نوع‌ها نیست, و ما مجبور شدیم برای تولید هوای سرد بهتر آن را تعویض کنیم. ولی بعد متوجه شدیم که سرد نبودن کافی کولر به خاطر گرمایی بود که از پنجرهٔ آفتاب‌گیر سقف خودرو و دمای 43 درجهٔ طول روز وارد خودرو می‌شد.

فناوری ها

فنّاوری به‌کاررفته درون ام جی 350 با در نظر گرفتن بازار فعلی و قیمت‌ها بسیار سطح بالا است. این خودرو به‌صورت استاندارد دارای حسگرهای پارک در عقب خودرو و دوربین دید متحرک که می‌توانید تصویر آن را در صفحهٔ نمایش 7 اینچی خودرو مشاهده کنید, که همچنین این نمایشگر دارای ورودی‌های صوت و تصویر است, همچنین پشتیبانی از بلوتوث و همچنین سیستم صوتی پیشرفتهٔ XBM که همه عاشق آن هستند نیز موجود می‌باشند.

فضای داخلی

کمپانی ام جی 350 همچنین فضای زیاد و مناسبی برای عقب خودرو در نظر گرفته است, فضای بزرگ و مناسبی که به‌راحتی سه فرد بالغ بزرگ هیکل را در خود جای می‌دهد. فضای موجود برای قرارگیری سر نیز خوب است. فضای پا نیز مناسب است ولی گاهی اوقات پاها به پلاستیک‌های درب برخورد می‌کنند. صندلی‌ها همه از چرم و بسیار راحت می‌باشند.

موتور

تأمین‌کنندهٔ نیروی ام جی 350 یک موتور 4 سیلندرهٔ 1.5 لیتری است که نیروی کم 107 اسب بخار و نیروی گشتاور 135Nm تولید می‌کند. همچنین جعبه‌دندهٔ این خودرو یک نوع خودکار 4 حالتِ است. بله, ازنظر شتاب و قدرت این خودرو واقعاً حوصلهٔ راننده را به سر می‌برد, لااقل ما این‌طور فکر می‌کنیم. ولی خوشبختانه, به‌محض اینکه پشت فرمان بنشینید حس خوبی برای سریع راندن به شما دست خواهد داد و این به خاطر طراحی عالی خودرو است.

شتاب

شتاب 0 تا 100 ام جی 350 در حدود 11 ثانیه است, اما گفته‌شده است صدایی که موتور تولید می‌کند و به داخل اتاق نفوذ می‌کند کمی بیش‌ازحد اذیت کننده است, که البته این از یک موتور 4 سیلندرهٔ 1.5 لیتری بعید است.

حالت های مختلف رانندگی

در ام جی 350 خوشبختانه 3 حالت رانندگی مختلف موجود است, که عبارت‌اند از “اقتصادی”,”اسپورت”و”اسنو (برفی)”. حالت “اسپورت” همان‌طور که انتظار می‌رود عکس‌العمل ساسات را افزایش داده و هر دنده را مدت طولانی‌تری نگه می‌دارد, که این ضرورتاً به این معنی است که دور موتور به میزان بیشتری افزایش میابد. مطمئنان این دور موتور زیاد را احساس نمی‌کنید ولی حتماً صدای موتور را به‌وضوح خواهید شنید.

محض اطلاع باید اشاره‌کنیم که موتور بسیار کارایی بالایی دارد. اما همان‌طور که میدانیم دیگر خودروهای اروپایی نیز این کارایی بالا رادارند.

فرمان

فرمان قرارگرفته در ام جی 350 حس عالی‌ای دارد و همچنین عملکرد عالی‌ای نیز دارد. در پیچ‌های کوهستانی مسقط که عملکرد فوق‌العاده عالی‌ای داشت. باید بگوییم که یافتن خودرویی با این قیمت و این‌همه آپشن و خصوصیات عالی بسیار کمیاب است.

سواری نرم

همچنین فهمیدیم که سواری ام جی 350 بسیار نرم و روان است, و زیروبند سازی در قسمت سپر بسیار محکم و قابل‌اعتمادند. البته نمی‌توان گفت چیز خاص و عجیبی است. ازلحاظ امنیتی, این خودرو دارای آپشن های معمول ABS, EBD و کمک‌کننده به ترمز و همچنین کیسه‌های هوا در قسمت راننده, بالا و کنار نیز وجود دارند.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر