برلیانس h230 – اچ 230

برلیانس h230

مشخصات فنی برلیانس H230

کشور تولید کنندهایران
نام خودروبرلیانس اچ230
کلاس بدنهسدان
کلاس اتومبیلB Segment
وزن1194 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان4
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو185/60 R 15
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب185/60 R 15
حجم موتور1498 cc
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتور پاشش چند نقطه ای
ظرفیت باک42 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)103 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)138 نیوتن متر 3800 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)68.7 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهنیمه اتوماتیک (AMT)
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع سیستم ترمزسیستم ترمز ضد قفل ABS
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبکاسه ای
نوع سیستم تعلیقمستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبنیمه مستقل میل پیچشی
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانتقویت شده برقی
حداکثر سرعت170 کیلومتر بر ساعت
سیکل ترکیبی مصرف سوخت6.4 لیتر بر 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجموعا 2 عدد ( راننده و سرنشین جلو )
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ABS + EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی ( دارای ریموت )، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، باز شدن در ها هنگام تصادف، قفل اتوماتیک درب ها، یاداور صوتی باز بودن کمربند ایمنی
نوع غربیلک3 شاخ، قابلیت تنظیم، میله فرمان جمع شونده
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از رادیو، Mp3 / دارای درگاه USB، دارای 4 بلندگو و 2 عدد تیوتر
سیستم صندلیهای جلوقابلیت تنظیم صندلی راننده و سرنشین در 4 جهت
سیستم صندلیهای عقبصندلی عقب با قابلیت پشتیبانی از ایزوفیکس ( صندلی کودک )، قابلیت تا شوندگی صندلی های عقب جهت افزایش فضای صندوق عقب
سیستم آیینه هاتنظیم برقی آیینه های جانبی
سیستم شیشه هاشیشه های جلو و عقب برقی، دارای قفل کودک
سیستم روشنایی جلوچراغ های هالوژنی با قابلیت تنظیم ارتفاع نور، دارای مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن
سیستم های کمک رانندگیکامپیوتر سفری

برلیانس H230

برلیانس یک کمپانی چینی است که سایپا آن را با ولع خاصی به کشور دعوت کرده و اکنون شاهد محصولات این کمپانی چینی در جاده‌های ایران هستیم. باید قبول کنیم که برلیانس H230 از لحاظ ظاهری زشت نیست و به دلیل طراحی متفاوتش نسبت به سایر خودرو‌های چینی می‌تواند جایی در دل داشته باشد ولی همچنان کمی ناپخته به نظر می‌رسد.

طراحی خارج

ظاهر برلیانس H230 متوسط است و بخش جلویی خودرو نیز با کمک خط‌وطی که بر روی آن قرار گرفته زیبا و جوان پسند است و بخش پشتی دستگاه با ظاهری مجلسی چندان منطبق بر بخش جلویی خودرو به‌نظر نمی‌رسد. در نگاه از کناره‌ها نیز برلیانس H230 ظاهر مناسب و اسپرتی دارد و می‌تواند افراد زیادی را به سمت خود جلب کند. اما در کل ظاهر کناره‌ها و بخش پشتی خودرو بسیار بهتر از جلوی آن است و شاید اگر آرم برلیانس و سایپا در این بخش قرار نمی‌گرفت، فکرتان به سمت خودرو‌های بهتر خارجی سوق پیدا می‌کرد.

این خودرو بر روی چهار لاستیک با رینگ آلومینومی قرار گرفته است که با ظاهر کلی خودرو همگام هستند. بخش جلویی خودرو از چراغ‌های هالوژنی بهره می‌برد و البته جای خالی چراغ‌های LED در بخش پشتی نیز احساس می‌شود.

طراحی داخل

بخش داخلی برلیانس H230 نسبتا زیباست و ترکیب خوبی را شاهد هستیم. بخش میانی داشبورد با رنگ نقره‌ای پوشیده شده و در زیر آن نیز دکمه‌های خودرو قرار گرفته‌اند که شاهد تنظیماتی در خصوص سیستم صوتی، تهویه مطبوع و… هستیم و غربیلک فرمان آن نیز ظاهر مناسبی دارد اما فقدان دکمه‌های کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان احساس می‌شود و این درحالیست که اغلب خودرو‌های فعلی دارای چنین دکمه‌هایی بر روی فرمان هستند.

رو دری‌ها ظاهر مناسبی دارند و شاهد محفظه‌هایی برای نگهداری اشیا در این بخش نیز هستیم و بنابر اعلام وب‌سایت برلیانس این خودرو دارای 22 محفظه برای نگهداری وسایل سرنشینان است.

نکته جالب

نکته جالب در خصوص این محصول به آرم‌های آن باز می‌گردد. در نسخه‌ای که توسط سایپا عرضه می‌شود آرم سایپا در قسمت پشتی و جلویی خودرو نصب شده اما در داخل کابین و بر روی فرمان شاهد لوگوی برلیانس هستیم که در نوع خود جالب است!

صندلی ها

صندلی‌های جلویی برلیانس H230 چهار جهته برقی هستند و صندلی‌های عقب نیز امکان تا شدن جهت قرار گیری بار بیشتر را دارند. برلیانس H230 یک خودرو با کلاس سدان است که قابلیت حمل 5 نفر را دارد و صندوق عقب آن نیز در نوع خود نسبتا بزرگ به حساب می‌آید و از این جهت برای کاربران ایرانی مناسب به نظر می‌رسد و می‌توان باری با حجم 500 لیتر را در این بخش قرار داد.

سیستم ترمز و گیربکس

برلیانس H230 از سیستم ترمز ضد قفل (ABS) بهره می‌برد که سیستم EPS نیز آن را یاری می‌کند و گفته می‌شود که برای توقف آن از سرعت 100 تا 0 کیلومتر به 44.4 متر فضا نیاز دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع AMT بوده که برای یک خودرو با این مشخصات و قیمت، جالب به نظر می‌رسد.

آپشن

برلیانس H230 دارای دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو است که به همراه سیستم ترمز ضد قفل و کمربند‌های ایمنی سه نقطه‌ای، امنیت مناسبی را برای سرنشینان به وجود می‌آورد و در تست تصادف نیز این خودرو توانسته امتیاز 5 ستاره را از C-NCAP به دست آورد که در زیر می‌توانید ویدیوی تست تصادف این خودرو را مشاهده کنید که در کل عملکرد مناسبی دارد.

نتیجه گیری

در حال حاضر سایپا پرسیس یا همان برلیانس H230 به صورت گسترده روانه بازار نشده است اما قیمتی در حدود 37 میلیون تومان دارد که در این محدوده قیمتی می‌توانیم به خودرو‌هایی نظیر پژو 206 (تیپ 5)، پژو پارس و تندر 90 اشاره کنیم که هر کدام مزیت‌های خاص خود را دارند. اما در این بین برلیانس H230 یک خودروی روز است که توسط طراحان ایتالیایی طراحی شده و محصولی است که در سال 2012 چشم به دنیا گشوده و نسبت به خودرو‌هایی هم رده یکی از به‌روزترین‌هاست. البته در مقابل مشکلی نیز دارد و آن به پدرش باز می‌گردد که اصل و نصبی چینی دارد و از این خصوص چندان به دل کاربران ایرانی نمی‌نشیند.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر