بی ام و سری 4

بی ام و سری 4

مشخصات فنی بی ام و سری 4

کشور تولید کنندهآلمان
نام خودروبی ام و سری 4
کلاس بدنهکوپه
کلاس اتومبیلF Segment
تعداد فضای سرنشینان2+2
حجم موتور1997 cc
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک60 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)245 اسب بخار در 5000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)350 نیوتون متر در 4800 دور بر دقیقه
نوع جعبه دندهاتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو)8
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهپدالهای پشت فرمان (شیفتر)
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل عقب
نوع سیستم ترمز4 چرخ دیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمستقل
نوع سیستم فرمانفرمان برقی
حداکثر سرعت250 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)6.9 ثانیه
استاندارد آلایندگییورو 6
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجهز به کیسه هوای ایمنی (جلو ، جانبی ، پرده ای محافظ سر)
سیستم های پایداری و کمک رانندهCBC , DSC , ABS , BA ، سیستم تعلیق با فنربندی قابل تطبیق ، سیستم Standby ، کنترل پایداری و کشش ، Hill – Start Assist
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت ، قفل مرکزی و ریموت ، سیستم استارت دکمه ای
سیستم فرمان و هدایت پذیریفرمان هیدرولیکی تلسکوپی با قابلیت تنظیم ، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان ، سیستم حساس به سرعت ، سیستم قدرت الکترونیکی ، دارای روکش چرمی
نوع غربیلکفرمان با غربیلک 3 شاخ با قابلیت تنظیم تلسکوپی در 4 جهت به صورت برقی / دارای مموری / دارای روکش چرمی
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم کنترل هوای اتوماتیک به صورت دوگانه
سیستم صوتی و تصویریمجهز به سیستم صوتی حرفه ای Harmon Kardon با قابلیت پخش CD , MP3 به همراه 8 بلندگو ، نمایشگر 6.5 اینچی با کیفیت ، تلفن وایرلسی ، به همراه ورودی های USB , AUX
سیستم صندلیهای جلوسیستم پشت سری های فعال و هوشمند برای جلوگیری از صدمات تصادف ، تنظیم برقی صندلی های راننده در 6 حالت مختلف به همراه حافظه ، کمربند پیش کشنده ، سیستم گرمکن به صورت سفارشی ، دارای روکش چرمی ، سیستم تاشوندگی صندلی ها برای دسترسی به صندلی های عقب
سیستم صندلیهای عقبسیستم پشت سری های فعال و هوشمند برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش چرمی ، سیستم تاشوندگی صندلی ها ، تکیه گاه های بزرگ و تاشونده برای دست ها در صندلی عقب ، چراغ مطالعه
سیستم آیینه هاآینه الکتروکرومیک برای سهولت دید راننده در شب ، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم و تاشوندگی برقی ، چراغ راهنما بر روی آینه های جانبی ، سیستم گرمکن
سیستم شیشه هاشیشه های بالابر برقی ، شیشه های سولار ، سیستم گرمکن شیشه های جلو
سیستم های سقفجمع شونده
سیستم روشنایی جلودارای سیستم روشن و خاموش شدن چراغها به صورت اتوماتیک ، چراغهای LED به همراه مه شکن
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED طیفی به همراه مه شکن
سیستم های کمک رانندگیسیستم کروز کنترل هوشمند ، سنسور باران جهت عملکرد اتوماتیک برف پاکن ها ، نمایشگر فشار باد تایرها و دما ، سیستم هشدا نقاط کور ، نمایشگر الکترونیکی iDrive ، پکیج Driver Assistance سنسورهای پارک و دوربین دید عقب به صورت سفارشی ، ، سیستم هشدار خروج از خط ، سیستم پیشگیری از تصادف به صورت سفارشی

بی ام و سری 4

بی ام و سری 4 اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی در نمایشگاه خودروی دیترویت به نمایش عمومی درآمد و در انتهای همان سال نیز به‌عنوان مدل ۲۰۱۴ راهی بازارهای جهانی گردید. این خودرو تاکنون در سه کلاس بدنه کوپه (Coupe)، کانورتیبل (Convertible) با ۲ در و گرند کوپه یا فست بک (Fastback) با ۴ در تولیدشده است. مانند سایر مدل‌های تولیدی این شرکت نیز یک نمونه مجهز به کیت‌های تقویتی M Power نیز وجود داشته که با آرایش در قدرتمندترین گونه، با شتاب اولیه‌ای در حدود ۳.۸ ثانیه، عملکردی مشابه با خودروهای سوپر اسپرت را از خود به نمایش می‌گذارد.

کوچک اسپرت بی ام و سری چهار

بی ام و سری 4 ۲۰۱۸ یکی از بهترین خودروهای کوچک/متوسط اسپرت بوده که در گونه‌های کوپه و کانورتیبل (سقف بازشو) تولید می‌شود. با توجه به ساختار مشابه با BMW سری ۳ در کنار ارتفاع پایین‌تر و پهنای بیشتر، این خودرو هندلینگ (فرمان‌پذیری) مناسب‌تری نسبت به والد خود دارد. شتاب بدون توجه به نوع موتور انتخابی بالا بوده و در کنار کیفیت بالای ساخت و سواری، رانندگی بسیار جذابی را برای راننده و سرنشینان رقم می‌زند.

علاوه بر این دو گونه، یک مدل در کلاس گرند کوپه ۴ در و دو مدل مجهز به کیت‌های تقویتی شرکت ام پاور (M Power) نیز برای بی ام و سری 4 ۲۰۱۸ وجود داشته که در مبحثی جداگانه و به‌تفصیل در مورد آن بحث خواهیم نمود. این خودرو باقیمت پایه نسبتاً بالا و استفاده از مواد اولیه باکیفیت بالا و فنّاوری‌های مدرن، از خودروهای پایه و ورودی نمونه‌های لوکس به‌حساب می‌آید.

به روز رسانی جزئی در مدل 2018

مدل سال ۲۰۱۸ بی ام و سری 4 ازلحاظ ظاهری تغییر خاصی نسبت به مدل‌های پیشین نداشته و از تغییرات اعمال‌شده می‌توان به به‌روزرسانی‌های جزئی در دو بخش عقبی و جلویی اشاره کرد که ظاهری متفاوت نسبت به مدل‌های BMW سری ۳ را برای آن رقم‌زده است. سیستم تعلیق و فنربندی نیز بهینه‌سازی شده که در کنار تنظیم دوباره سیستم فرمان، رانندگی مناسب‌تری را برای راننده و سرنشینان به وجود آورده است. از دیگر تغییرات جدید برای سال ۲۰۱۸ میلادی می‌توان به‌اضافه شدن بخش پشت آمپر دیجیتال و اتاقک مجازی اشاره کرد که به‌عنوان بخشی از بسته سفارشی Executive به فروش می‌رسد.

ابعاد اتاق بی ام و سری چهار

بی ام و سری 4 مدل ۲۰۱۸ یک خودرو نسبتاً کوچک بوده  طولی در حدود ۴.۶۴۰ میلی‌متر، پهنایی در حدود ۱.۸۲۵ میلی‌متر در دو گونه کوپه و روباز داشته و ارتفاع آن نیز در حدود ۱.۳۷۷ میلی‌متر و ۱.۳۸۴ میلی‌متر در مدل کوپه و کانورتیبل است. مدل گرند کوپه فست بک نیز همین ابعاد را داشته اما ارتفاع آن بیشتر و در حدود ۱.۳۹۰ میلی‌متر است.

فاصله دو محور عقب و جلویی تمامی مدل‌های سری 4 نیز در حدود ۲.۸۱۰ میلی‌متر است. برای درک بهتر ابعاد بی ام و سری 4 ۲۰۱۸ می‌توان اشاره کرد که این خودرو مابین نمونه‌هایی مانند هیوندای سوناتا (Hyundai Sonata) با طولی در حدود ۴.۸۵۰ میلی‌متر و تویوتا پریوس با طولی در حدود ۴.۵۴۰ میلی‌متر و یا تویوتا کرولا با طولی در حدود ۴.۶۴۰ میلی‌متر قرار می‌گیرد.

طراحی خارجی بی ام و سری چهار

چراغ‌های جلویی بی ام و سری 4 مانند تمامی مدل‌های بام و کشیده بوده که هماهنگی بسیار زیبایی با جلوپنجره خاص این شرکت بانام Kidney Grill دارد. خطوط جانبی نیز کشیده بوده که تکمیل‌کننده ظاهر اسپرت و تهاجمی کلی خواهد بود. چراغ‌های عقبی نسبتاً بزرگ، سپر عقبی عضلانی، خروجی‌های اگزوز دوبل و دیفیوزر (Diffuser) به همراه باله کوچک عقبی نصب‌شده بر روی بخش انتهایی در صندوق‌عقب، در کنار زیبایی، نمایی متناسب با عملکرد بالا را برای بام و سری ۴ ۲۰۱۸ رقم خواهد زد.

طراحی داخلی بی ام و سری چهار

در طراحی داخلی یک خودروی اسپرت، تمرکز اصلی بر روی راننده و راحتی وی بوده و در یک خودروی لوکس، آسایش سرنشینان مهم‌ترین نکته به‌حساب می‌آید. بی ام و سری 4 ۲۰۱۸ از هردوی این خصوصیات سود می‌برد و یک نمونه اسپرت لوکس باقیمت قابل‌قبول است. اتاقک تمامی مدل‌های بام و ازجمله بی ام و سری چهار در عین سادگی بسیار لوکس و زیبا بوده و ابزار و ادوات کنترلی به بهترین شکل ممکن چیده شده و در دسترس راننده قرار دارند. فرمان سه‌شاخه، زیبا و خوش‌دست بوده و با طراحی اسپرت، مجهز به دکمه‌های کنترلی سامانه‌های کنترل سرعت، بلوتوث و سیستم صوتی، عملکردی بسیار دقیق دارد.

 داشبورد و کنسول میانی بی ام و سری 4

در بی ام و سری 4 اکثر ابزار و ادوات کنترلی در بخش میانی داشبورد و کنسول میانی تعبیه‌شده و صفحه‌نمایشگر، با زاویه اندک به سمت راننده متمایل شده که موجب سهولت در کاربری می‌گردد. وجود تزئینات با مواد مختلف مانند فلز، چوب و چرم ظاهر اسپرتی را رقم‌زده و مواد اولیه استفاده‌شده نیز با جنس نرم خود، محیطی لوکس و مجلل درعین‌حال ساده را پدید می‌آورند. صندلی‌های استاندارد، از انواع اسپرت بوده که هرچند به‌خوبی راننده و سرنشینان را در برمی‌گیرند و از تکان‌های ناگهانی در حین عبور از پیچ‌ها با سرعت‌بالا جلوگیری می‌کنند، اما در مسیرها طولانی با توجه به خشکی، موجب خستگی می‌گردند.

ازلحاظ فضای داخل اتاقک بی ام و سری 4 در بخش جلو، این خودرو بیشترین فضای ممکن برای سروبالا تنه در این کلاس را در اختیار سرنشینان قرار داده ولی ازلحاظ محیط موجود برای پاها، پس از رقبایی مانند لکسوس RC و Infinity Q۶۰ قرار می‌گیرد. اما در بخش عقبی این فضا بسیار بیشتر بوده و بام و سری ۴ ۲۰۱۸ جایگاهی در صدر جدول را به خود اختصاص می‌دهد.

فضای صندوق بی ام و سری چهار

در مدل‌های کوپه بی ام و سری 4 ، فضای در نظر گرفته‌شده برای صندوق‌عقب رقمی در حدود ۴۲۵ لیتر بوده که برای ابعاد خودرو عدد قابل‌توجه به‌حساب می‌آید. این محدوده در مدل کانورتیبل با توجه به اشغال فضایی نسبتاً زیاد برای سقف سخت جمع‌شونده در حدود ۳۷۰ لیتر است که در صورت استفاده به‌صورت بدون سقف به ۲۲۰ لیتر کاهش خواهد یافت.

موتور

برای بی ام و سری 4 مدل ۲۰۱۸ کوپه و کانورتیبل دو پیشرانه بنزینی اصلی وجود دارد. مانند تمامی مدل‌های BMW نیروی تولیدی به چرخ‌های عقبی (RWD) منتقل‌شده اما قابلیت سفارش به‌صورت چهارچرخ متحرک یا به گویش این شرکت آلمانی xDrive نیز وجود دارد. این دو موتور عبارت‌اند از:

  1. موتور ۴ سیلندر خطی ۲.۰ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر
  2. موتور ۶ سیلندر خطی ۳.۰ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر

موتور ۴ سیلندر خطی ۲.۰ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر سری 4

این موتور نمونه استاندارد و پایه بی ام و سری 4 ۲۰۱۸ بوده که بر روی مدل ۴۳۰i نصب می‌گردد. این موتور کوچک با حجم دقیق ۱.۹۹۸ سی‌سی و استفاده از سیستم توربو، توانایی تولید نیرویی در حدود ۲۴۸ اسب بخار را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز رقمی در حدود ۲۵۸ پیوند بر فوت (معادل ۳۵۰ نیوتون متر) بوده که با توجه به وزن پایین، عملکردی اسپرت را برای این خودرو رقم خواهد زد. نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه‌دنده ۸ سرعتِ خودکار به‌صورت استاندارد و یا ۶ سرعتِ دستی به چرخ‌های عقبی و یا هر چهارچرخ منتقل می‌گردد.

این پیشرانه به‌صورت استاندارد از سیستم خاموش و روشن خودکار موتور در هنگام توقف و حرکت (Start Stop) استفاده کرده که قابلیت غیرفعال نمودن به‌صورت دستی را دارد. هرچند بهره‌گیری از این سیستم اندکی موجب کاهش مصرف سوخت می‌گردد، اما همان‌طور که اشاره شد، با توجه به نحوه عملکرد خود، یکی از نقاط ضعف بی ام و سری ۴ ۲۰۱۸ به‌حساب می‌آید.

شتاب این مدل بی ام و سری 4

با استفاده از این پیشرانه، بی ام و سری 4 درزمانی در حدود ۶.۰ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت نیز در حدود ۱۳۰ مایل در ساعت (معادل ۲۰۹ کیلومتر در ساعت) بوده که عملکردی اسپرت را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

بر اساس اعلام EPA (آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده آمریکا)، بی ام و ۴۳۰i کوپه ۲۰۱۸ با استفاده از این پیشرانه و بهره‌گیری از گیربکس ۸ سرعتِ خودکار، توانایی پیمودن مسافتی به طول ۲۴ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۳۴ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۲۷ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به‌صورت میانگین را داشته که با توجه به قدرت و نحوه عملکرد، رقمی مناسب به‌حساب می‌آید.

گیربکس بی ام و سری چهار

این ارقام در صورت استفاده از گیربکس ۶ دنده دستی اندکی پایین‌تر بوده و مصرف سوخت این مدل از ببی ام و سری 4 مدل ۲۰۱۸ به ۲۱ و ۳۳ و ۲۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۱.۲ و ۷.۱ و ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، بزرگراهی و سیکل میانگین افزایش خواهد یافت. مدل‌های xDrive با استفاده از گیربکس خودکار نیز با توجه به نحوه عملکرد متفاوت، پرمصرف‌تر از نمونه دیفرانسیل عقب بوده و مصرف سوختی برابر با ۲۳ و ۳۳ (معادل ۱۰.۲ و ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری و بزرگراهی دارد. ولی مصرف میانگین تقریباً ثابت بوده و در حدود ۲۷ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) است.

مصرف مدل کانورتیبل در صورت استفاده از سیستم انتقال نیرو به چرخ‌های جلویی برابر با نمونه کوپه بوده و برابر با ۲۴ و ۳۴ و ۲۷ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹.۸ و ۶.۹ و ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) است. این ارقام در صورت استفاده از سیستم چهارچرخ متحرک پایین‌تر بوده و برابر با ۲۲ و ۳۲ و ۲۶ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۰.۷ و ۷.۴ و ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، بزرگراهی و میانگین خواهد بود.

موتور ۶ سیلندر خطی ۳.۰ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر

این پیشرانه از موتور قدرتمند ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری سود برده که با حجم دقیق ۲.۹۹۸ سی‌سی و استفاده از سیستم توربو شارژ، نیرویی در حدود ۳۲۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۳۰ پیوند بر فوت (معادلم نیوتون متر) را تولید می‌کند. نیروی تولیدی نیز به‌صورت استاندارد از طریق گیربکس ۸ سرعتِ خودکار و یا سفارشی به‌وسیله جعبه‌دنده ۶ سرعتِ دستی، به چرخ‌های عقبی (مدل sDrive) و هر چهارچرخ (مدل xDrive) مدل‌های 440i منتقل می‌گردد. این موتور بی ام و سری 4 ۲۰۱۸ نیز قابلیت استفاده از سیستم استارت استاپ خودکار را داشته که موجب اندکی صرفه‌جویی در مصرف سوخت به‌خصوص در مسیرهای پرترافیک شهری می‌گردد.

شتاب سری 4

قابلیت‌های حرکتی بی ام و سری 4 ۲۰۱۸ در مدل‌های کوپه و کانورتیبل ۴۴۰i با استفاده از این پیشرانه قدرتمند مناسب‌تر بوده و این خودرو به زمانی در حدود ۵.۰ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارد. حداکثر سرعت نیز مانند سایر نمونه‌های آلمانی به ۱۵۵ مایل در ساعت (معادل ۲۵۰ کیلومتر در ساعت) محدودشده که در کنار هندلینگ خوب، سواری لذت بخشی را برای راننده و سرنشینان رقم خواهد زد.

با توجه به حجم بیشتر، وزن و توان بالاتر، مصرف سوخت نیز بیشتر از نمونه مجهز به موتور پایه بوده و برابر با ۲۱ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۳۲ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۲۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به‌صورت میانگین در گونه دیفرانسیل عقب و گیربکس خودکار است. این ارقام در گونه دستی به ۱۹ و ۲۹ و ۲۳ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۲.۴ و ۸.۱ و ۱۰.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) کاهش می‌یابد.

مصرف سوخت

مصرف BMW ۴۴۰i xDrive نیز تفاوت محسوسی با نمونه دیفرانسیل جلوی sDrive نداشته و با برابر با ۲۱ و ۳۱ و ۲۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۱.۲ و ۷.۶ و ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) با گیربکس خودکار و ۱۹ و ۲۹ و ۲۳ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۲.۴ و ۸.۱ و ۱۰.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) بوده که با توجه به قدرت و گشتاور تولیدی، نشان از فنّاوری ساخت بسیار بالای این موتور دارد. برای مقایسه می‌توان به پژو پارس اشاره کرد که باقدرتی کمتر از ۱۱۰ اسب بخار، مصرفی در حدود ۱۱.۵ لیتر در شهر، ۸ لیتر در بزرگراه و ۹ لیتر به‌صورت میانگین دارد.

قیمت

این بی ام و سری چهار اسپرت با دو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری توربو در دو کلاس بدنه کوپه و سقف بازشو به فروش رسیده که مدل‌های مجهز به موتور قدرتمند ۳.۰ لیتری، از امکانات پایه بالاتری سود می‌برند. با پرداخت رقمی در حدود ۲.۰۰۰ دلار (نزدیک به ۱۰ میلیون تومان با احتساب دلار ۴.۸۰۰ تومانی در زمان نگارش) بیشتر، سیستم انتقال قدرت از دیفرانسیل عقب به چهارچرخ متحرک تغییر خواهد یافت. تیپ‌های مختلف بی ام و سری 4 مدل ۲۰۱۸ عبارت‌اند از:

  1. 430i Coupe
  2. 440i Coupe
  3. 430i Convertible
  4. 440i Convertible

430i کوپه

این مدل قیمت پایه‌ای در حدود ۴۲.۵۰۰ دلار (معادل ۲۰۴ میلیون تومان) داشته و مدل استاندارد بی ام و سری چهار ۲۰۱۸ به‌حساب می‌آید. از تجهیزات پایه نسبتاً کامل و لوکس موجود در این تیپ می‌توان به مواردی مانند نمونه‌های زیر اشاره نمود:

  • رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی
  • تمامی چراغ‌ها مجهز به لامپ‌های LED
  • سانروف
  • برف‌پاک‌کن‌های خودکار حساس به بارش باران
  • آیینه‌های باقابلیت تنظیم شدت نور به‌صورت خودکار
  • مدل‌های مختلف رانندگی باقابلیت تنظیم حساسیت پدال گاز و سیستم فرمان
  • صندلی‌های اسپرت باقابلیت تنظیم در ۱۰ جهت مختلف به‌صورت الکتریکی
  • ذخیره تنظیمات صندلی راننده
  • پوشش چرم مصنوعی ابزار و ادوات داخلی و فرمان
  • سیستم تهویه مطبوع دوگانه خودکار (Dual Zone Climate Control)
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)
  • سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • دوربین کمکی دنده‌عقب
  • اتصال به گوشی‌های تلفن همراه از طریق فناوری بدون سیم بلوتوث
  • ورودی USB و  iPod
  • نسخه ۶.۰ سیستم اطلاعاتی سرگرمی (Infotainment) شرکت بام و بانام iDrive
  • صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی رنگی لمسی
  • سیستم صوتی قدرتمند با خروجی ۲۰۵ وات و ۹ بلندگوی مجزا
  • پخش فایل‌های MP۳ و CD و ورودی AUX به همراه رادیوهای  HD
  • خروجی‌های برق ۱۲ ولت

440i کوپه

این تیپ قیمت پایه‌ای در حدود ۵۱.۰۰۰ دلار  (معادل ۲۴۵ میلیون تومان) دارد. مهم‌ترین تفاوت این مدل از بی ام و سری 4 ۲۰۱۸ با تیپ ۴۳۰i کوپه، استفاده از موتور قدرتمند ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری توربو بوده و امکاناتی مانند نمونه‌های زیر به تجهیزات قبلی اضافه خواهد شد:

  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
  • باز کردن در صندوق‌عقب بدون نیاز به دست و با استفاده از حرکت پا
  • پوشش چرم مرغوب ناپا (Nappa) برای غربیلک فرمان
  • سیستم صوتی حرفه‌ای ساخت شرکت هارمان کاردون (Harman Kardon) با ۱۶ بلندگوی جداگانه

بی ام و سری 4 430i کانورتیبل

این مدل از بی ام و سری 4 مدل ۲۰۱۸ قیمت پایه‌ای در حدود ۵۲.۵۰۰ دلار (معادل ۲۵۲ میلیون تومان) دارد. ازلحاظ امکانات، این تیپ تفاوت خاصی با بی ام و ۴۳۰i کوپه نداشته و تنها تجهیزات خاص این کلاس بدنه مانند سقف فلزی باقابلیت جمع شدن، پخش‌کننده‌های جریان باد، صندلی‌های عقبی باقابلیت خم شدن و سیستم گرمایش برای گردن سرنشینان به آن اضافه می‌گردد.

بی ام و 440i کانورتیبل

تجهیزات این مدل از بی ام و سری 4 سال ۲۰۱۸ نیز مشابه با امکانات تیپ ۴۴۰i کوپه بوده و امکانات موجود در مدل ۴۳۰i کانورتیبل نیز به آن اضافه می‌گردد. قیمت پایه این مدل نیز رقمی در حدود ۵۹.۵۰۰ دلار (معادل ۲۸۵ میلیون تومان) خواهد بود.

بی ام و M۴

مشابه با تمامی محصولات، بی ام و سری 4 ۲۰۱۸ نیز قابلیت استفاده از کیت‌های تقویتی بخش تیونینگ داخلی این شرکت بانام پاور (M Power) را نیز دارد. این مدل قیمت پایه‌ای در حدود ۶۹.۰۰۰ دلار (معادل ۳۳۰ میلیون تومان) در کلاس بدنه کوپه و ۷۷.۵۰۰ دلار (معادل ۳۷۰ میلیون تومان) در کلاس کانورتیبل دارد.

موتور استفاده‌شده در بی ام و M۴ مدل ۲۰۱۸ نیز یک نمونه قدرتمند ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری بوده که با استفاده از سیستم توربوشارژر دوگانه (Twin Turbo) نیرویی در حدود ۴۲۵ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. عملکرد این اتومبیل اسپرت جالب‌توجه بوده و در عرض تنها ۴.۰ ثانیه در مدل کوپه و ۴.۳ ثانیه در مدل سقف بازشو از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

آپشن ای گسترده

مانند تمامی مدل‌های تولیدی این شرکت، بی ام و سری 4 مدل ۲۰۱۸ نیز قابلیت تجهیز به طیف گسترده‌ای از امکانات سفارشی را داشته که قیمت آن را تا نزدیک به ۷۵.۰۰۰ دلار (معادل ۳۶۰ میلیون تومان) افزایش خواهد داد. نمونه‌هایی از این تجهیزات و امکانات عبارت‌اند از:

  • کیت بدنه M
  • ادوات تقویتی M شامل مواردی مانند ترمز، غربیلک فرمان، سیستم تعلیق و …
  • رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای (Navigation)
  • سیستم گرم‌کن برای صندلی‌های جلویی
  • پشت آمپر دیجیتال
  • چراغ‌های جلویی تطبیقی باقابلیت چرخش در جهت پیچ‌ها
  • هدآپ دیس‌پلی (HUD)
  • سیستم کمکی پارک
  • دوربین‌های کمکی جانبی و نمای از بالا
  • گرم‌کن برای غربیلک فرمان
  • شارژ بدون سیم گجت‌ها و گوشی‌های تلفن همراه هوشمند
  • اشتراک اینترنت در داخل اتاقک (Wi-Fi)
  • پشتیبانی از نرم‌افزار Apple CarPlay برای اتصال به گوشی‌های ساخت شرکت اپل

سامانه های استاندارد

بی ام و سری 4 مدل سال ۲۰۱۸ به‌صورت استاندارد از سامانه‌هایی مانند کنترل پایداری فعال (Dynamic Stability Control)، کنترل کشش پویا (Dynamic Traction Control) ترمزهای ضد قفل دیسکی برای هر چهارچرخ، ترمز خودکار در سرعت‌های پایین و مجموعه کاملی از کیسه‌های هوا (جلویی، جانبی، پرده‌ای جانبی و مخصوص زانوی سرنشینان جلویی) سود می‌برد. امکانات فعال کمکی رانندگی و ایمنی نیز برای این خودرو قابل سفارش بوده که باقیمتی بسیار پایین در اختیار راننده و سرنشینان قرار خواهد گرفت. نمونه‌هایی از این سامانه‌ها عبارت‌اند از:

  • سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System)
  • چراغ‌های نوربالای خودکار
  • سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)
  • ترمزهای خودکار هماهنگ با سیستم FCW
  • سیستم هشدار خروج مسیر حرکت از بین خطوط جاده (Lane Departure Warning)

ایمنی

هرچند این خودرو هنوز توسط هیچ‌کدام از سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی ایالات‌متحده، ازلحاظ ایمنی مورد ارزیابی قرار نگرفته است، اما با توجه به سابقه این برند و نتایج کسب‌شده مدل‌های قبلی توسط موسسه ایمنی اتحادیه اروپا و کسب ۵ ستاره ممکن، قطعاً این نمونه نیز یک خودروی ایمن و مطمئن خواهد بود.

بدون توجه به تیپ و یا پیشرانه استفاده‌شده، اتاقک ببی ام و سری 4 مدل ۲۰۱۸ با تکیه‌بر کیفیت بالای ساخت و مواد اولیه استفاده‌شده، محیطی بسیار زیبا و در کلاس جهانی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. در مدل‌های کانورتیبل، باز و بسته شدن سقف به زمانی در حدود ۲۰ ثانیه نیاز داشته و این امر تا سرعت ۱۸ کیلومتر در ساعت امکان‌پذیر است. وجود سیستم گرمایش گردن در بی ام و سری 4 آن را به رقیب اصلی و مستقیم سامانه‌های گرم‌کننده مرسدس بنز تبدیل نموده است.

بالاترین ضریب پایداری

بی ام و سری 4 ۲۰۱۸ ازلحاظ ابعاد و فضا بزرگ‌تر از نسل قبلی سری ۳ بوده و با هندلینگ بسیار مناسب خود، توانایی عبور با بالاترین ضریب پایداری در با سرعت‌های بالا از پیچ‌ها را دارد. موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو نیرویی کافی را برای این خودرو فراهم کرده و با شتابی در حدود ۶ ثانیه، یک اتومبیل اسپرت به‌حساب می‌آید. اما در صورت بهره‌گیری از موتور ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری توربو، با کاهش شتاب اولیه به کمتر از ۵ ثانیه، مدل‌های ۴۴۰i جذابیت بسیاری برای علاقه‌مندان سرعت خواهد داشت.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر