کشور تولید کنندهآلمان
نام خودروب ام و آی 8
کلاس بدنهکوپه
کلاس اتومبیلS Segment
وزن1485 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان2+2
حجم موتور1499 cc
نوع موتورهیبرید
تعداد سیلندرها3
تعداد سوپاپ ها12
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور عقب
سیستم سوخت رسانیانژکتور پاشش مستقیم
ظرفیت باک42 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)362 اسب بخار ( موتور برقی 128.7 (HP) + موتور بنزینی 233 (HP) )
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)570 نیوتن متر ( موتور برقی + بنزینی )
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)155.4 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
نوع سیستم ترمز4 چرخ دیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده
نوع سیستم تعلیقمستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقباتصال چندگانه ( مولتی لینک )
نوع سیستم فرمانفرمان برقی
حداکثر سرعت250 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)4.4 ثانیه
سیکل ترکیبی مصرف سوخت1.9 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 6
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجموعا 6 عدد ( راننده، سرنشین، جانبی راننده و سرنشین، پرده ای )
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری DSC، سیستم ضد لغزش ASR، سیستم ترمزگیر ی در حالت اضطراریBAS، سیستم کنترل نیروی رانش TCS
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید ( Keyless )، سیستم دزدگیر ب ام و ( BMW Alarm )
نوع غربیلک3 شاخ، قابلیت تنظیم حالت رانندگی اسپورت
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک 2 منطقه ای
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی حرفه ای با برند تجاری هارمن کاردون، قابلیت پشتیبانی از رادیو، AUX / USB / Bluetooth / Andriod Auto / Apple Car Play
سیستمهای مولتی مدیاسیستم مولتی مدیا تصویری با موس، دارای سیستم رهیاب GPS
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرمی، صندلی برقی راننده ( در 8 جهت ) و کمک راننده به همراه حافظه ، سیستم گرمایش صندلی های جلو
سیستم صندلیهای عقبدارای ایزوفیکس ( منطبق با صندلی کودک )
سیستم آیینه هاتنظیم برقی آیینه های جانبی، آیینه تاشوی برقی، دارای گرمکن، آیینه های الکتروکرومیک
سیستم شیشه هاشیشه های برقی، دارای پاور ویندوز، دارای سیستم آنتی ترپ
سیستم روشنایی جلوچراغ های LED ( سیستم چراغ های لیزر سفارشی )، دارای چراغ های روشنایی در روز DayLight
سنسورهای پیش فعالدارای سنسور دنده عقب، دوربین عقب، امکان انتخاب 3 حالت رانندگی، دارای سیستم Start&Stop
سیستم های کمک رانندگیکروزکنترل، کامپیوتر سفری، رادار جلو، رادار تغییر خطوط، رادار عابر پیاده، دوربین 360 درجه

BMW I8

خودروی بی ام وی i8 برای اولین بار در سال 2013 معرفی شد و به دلیل طراحی خاص، سیستم قدرت هیبریدی پیشرفته و سرعت خارق‌العاده موردپسند همگان قرار گرفت. BMW I8 یک سال پس از معرفی، یعنی در سال 2014 وارد بازار شد و در این مدت کوتاه توانست خود را جزو خودروهای محبوب در کلاس خودروهای اسپرت هیبریدی قرار دهد. به‌هرحال چندین سال از معرفی اولین نسخهٔ این خودرو می‌گذرد. این گذر زمان ایجاب می‌کند که این خودرو نیز تغییراتی را به خود ببیند.

BMW I8 کوپه

در همین راستا کمپانی BMW نسخهٔ جدید بی ام و i8 کوپه را در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس معرفی کرد و همچنین قرار است این کمپانی نسخهٔ جدید رودستر بی ام و i8 را نیز به‌زودی معرفی کند. در سه سال اخیر، کلاس خودروهای اسپرت هیبریدی پیشرفت‌های زیادی داشته و باید منتظر ماند و دید که مدل 2019 بی ام و i8 چگونه در رقابت با سایر خودروها عمل می‌کند.

طراحی BMW I8

طراحی ظاهری خودروی بی ام و i8 مدل 2019، تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد. در قسمت جلوی خودرو، از یک کاپوت پهن و مسطح استفاده‌شده که به سمت پایین خمیده شده است. چراغ‌های اصلی مدل جدید این خودرو نسبت به مدل قبلی کمی باریک‌تر شده و مطابق معمول در بین این چراغ‌ها گریل های کلیه‌ای – شکل معروف بی ام و قرار دارد. سقف این خودرو، به‌صورت کوتاه و طویل طراحی‌شده است.

خطوط آئرودینامیک این خودرو از کنار چرخ‌های جلو شروع‌شده و تا انتهای خودرو به‌صورت صعودی کشیده شده‌اند. همانند مدل قبلی در مدل جدید نیز از درهای Gullwing استفاده‌شده است. برای مدل 2019 این خودرو از رنگ‌های جدید طوسی متالیک استفاده‌شده است. از رنگ طوسی یخی متالیک به‌عنوان رنگ برجسته کننده استفاده‌شده است.

ویژگی طراحی BMW I8

در مدل جدید بی ام و i8، از چرخ‌های با آلیاژ آلومینیومی در طراحی این خودرو به کار گرفته‌شده است. در مدل جدید i8 نیز توجه زیادی به آئرودینامیک خودرو شده است. برای مثال، در قسمت جلو گریل های کلیه‌ای – شکل مجهز به سامانه‌های کنترل آشفتگی هوا و پرده‌های هوایی بوده که این سامانه‌ها سبب شده تا جریان هوا به‌صورت مناسب هدایت شود و هوای موردنیاز برای خنک کردن سامانه‌های زیر کاپوت خودرو به‌راحتی فراهم می‌شود.

همچنین کف این خودرو کاملاً مسطح بوده تا جریان هوا به‌راحتی از زیر آن عبور کند و نیروی درگ به حداقل خود برسد. خطوط آئرودینامیکی کشیده شده در کناره‌های خودرو نیز موجب هدایت هوای بیشتر به دریچه‌های ورودی هوا در قسمت زیر چراغ‌های عقب  می‌شوند.

طراحی داخلی BMW I8

قسمت داخل اتاقک مدل 2019 خودروی بی ام و i8 نیز همانند مدل قبلی به طراحی خاصی دارد. این خودرو دارای ساختار صندلی 2+2 بوده و تمامی صندلی‌ها مجهز به روکش تمام چرم و رنگ روکش‌های چرمی صندلی‌ها در نسخهٔ کوپه سفید عاجی هستند. البته گزینه‌های بیشتری برای رنگ‌بندی داخل اتاقک ازجمله رنگ‌های Dark Amido و Carum & Dalbergia در نظر گرفته‌شده است. تمامی صندلی‌های این خودرو مجهز به گرم‌کن بوده و تنظیمات مربوط به‌تمامی صندلی‌ها به‌صورت الکتریکی هستند.

صفحه کیلومتر

چندین دکمه بر روی فرمان خودرو تعبیه‌شده تا در صورت استفاده از حالت دستی جعبه‌دنده رانندگان با استفاده از این دکمه‌ها اقدام به تعویض دنده نمایند. سیستم سرگرمی این خودرو نیز دارای ویژگی‌های فوق پیشرفته ایست. صفحه‌نمایش خودرو کاملاً دیجیتال بوده و در صورت تعویض حالت رانندگی، رنگ و اطلاعات نمایش داده‌شده در صفحه‌نمایش متناسب با آن تغییر می‌کند. برای مثال در حالت اسپرت (Sport) صفحه‌نمایش به رنگ نارنجی درمی‌آید و اطلاعات خودرو را در قالب شکل دایره‌ای نشان می‌دهد.

درحالی‌که در حالت کامفورت (Comfort)، رنگ صفحه‌نمایش به آبی تغییر رنگ می‌دهد و اطلاعات مربوط به سیستم قدرت را به نمایش می‌گذارد. سیستم سرگرمی مدل 2019 خودروی بی ام و i8 از نوع iDrive 6.0 است. سیستم مکان‌یابی و کمک‌رسان راننده به‌صورت استاندارد در این سیستم سرگرمی موجود بوده و صفحه‌نمایش این سیستم نیز از نوع لمسی 8.8 اینچی است. سیستم صوتی خودرو نیز از نوع Harman Kardon مجهز به 12 اسپیکر بوده و این سیستم دارای یک تیونر HD و رادیوی دیجیتال نیز هست.

آپشن های

خودروی BMW I8 – بی ام و i8  مدل 2019 به امکانات و تجهیزات ایمنی فراوانی مجهز بوده که از این میان می‌توان به سیستم کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز خودکار، سیستم کمک‌رسان راننده مجهز به Surround View، سیستم هشداردهندهٔ تصادف از جلو، سیستم حفاظت از عابران پیاده در طول روز، سیستم کنترل پارک کردن، حس‌گرهای متعدد در قسمت جلو و عقب و دوربین‌های متعدد اشاره کرد.

موتور

سیستم قدرت هیبریدی بی ام و i8 متشکل از یک پیشرانهٔ احتراق داخل و یک موتور الکتریکی است. پیشرانهٔ استفاده‌شده در این خودرو از نوع 1.5 لیتری 3 سیلندر با تزریق سوخت مستقیم بوده که توانایی تولید 228 اسب بخار قدرت و 236 پوند فوت گشتاور را دارد. تمامی قدرت تولیدشده توسط این پیشرانه توسط جعبه‌دندهٔ 6 سرعتِٔ خودکار Steptronic به محور عقب منتقل می‌شود.

موتور الکتریکی

یک موتور الکتریکی، بخش الکتریکی سیستم قدرت را تشکیل می‌دهد. در مدل 2019 بی ام و i8 ، ظرفیت سلول‌ها از 20 آمپر – ساعت به 34 آمپر – ساعت افزایش‌یافته و ظرفیت ذخیرهٔ انرژی نیز از 7.1 به 11.6 کیلووات ساعت افزایش‌یافته است. تغییرات ایجادشده سبب شده تا موتور الکتریکی، توانایی تولید 141 اسب بخار قدرت و 184 پوند فوت گشتاور را داشته باشد. این ارقام نشان‌دهندهٔ افزایش 12 درصدی در میزان تولید قدرت توسط موتور الکتریکی جدید نسبت به مدل قبلی است.

گیربکس

تمامی قدرت تولیدشده توسط موتور الکتریکی توسط یک جعبه‌دندهٔ 2 سرعتِ خودکار به محور جلو منتقل می‌شود. بدین ترتیب سیستم دیفرانسیل این خودرو عملکردی از نوع 4 چرخ یا AWD دارد. درصورتی‌که تنها از موتور الکتریکی استفاده نمایید می‌توانید مسافت 30 کیلومتری را طی نمایید. درمجموع قدرت تولیدی سیستم قدرت آن به 369 اسب بخار می‌رسد. این خودرو می‌تواند در عرض 4.2 ثانیه از سرعت صفرتا 100 کیلومتر در ساعت شتابگیری کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز به‌صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر در ساعت محدودشده است.

سیستم مدیریت انرژی

بی ام و i8 مجهز به سیستم مدیریت انرژی بوده که این سیستم کاملاً هوشمند عمل می‌کند. این سیستم با همکاری سیستم مکان‌یابی، بهترین زمان برای استفاده از حالت تمام الکتریکی را به راننده اطلاع می‌دهد. این خودرو دارای 5 حالت رانندگی متفاوت بوده که از طریق سیستم کنترل دینامیک رانندگی (Driving Dynamic Control) قابل تنظیم و تغییر هستند. حالت‌های رانندگی این خودرو در دودستهٔ هیبریدی و تمام الکتریکی قرار می‌گیرند. از حالت‌های کامفورت (Comfort)، اسپرت (Sport) و پرو اکو (Pro Eco) در دستهٔ هیبریدی و از حالت‌های کامفورت (Comfort) و پرو اکو (Pro Eco) در دستهٔ تمام الکتریکی می‌توان بهره برد.

وزن پایین

طراحی بی ام و i8 مدل 2019 به‌گونه‌ای انجام‌شده که وزن خودرو به حداقل برسد. در قسمت‌های مختلف خودرو ازجمله سیستم قدرت، باتری، سیستم تعلیق و اجزای محافظت‌کننده در برابر تصادفات برای کاهش وزن و افزایش استحکام از آلومینیوم استفاده‌شده است. در شاسی این خودرو همچنین از پلاستیک مستحکم شده با فیبر کربنی (CFRP) همراه با آلومینیوم استفاده‌شده که سبب می‌شود تا وزن خودرو به 1533 کیلوگرم برسد.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر