کشور تولید کنندهآلمان
نام خودروب ام و ایکس 1
کلاس بدنهکراس اور
وزن1655 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو225/45 R 19
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب225/45 R 19
حجم موتور1998 cc
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش مستقیم
ظرفیت باک63 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)236 اسبر بخار در 5000-6000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)350 نیوتن متر از 1250 تا 4500 دور در دقیقه
نوع جعبه دندهاتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو)8
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
نوع سیستم ترمزچهار چرخ دیسکی ABS چهار کاناله
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبجناغی دوبل
نوع سیستم فرمانفرمان تلسکوپی با قابلیت تنظیم
حداکثر سرعت235 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)6.1 ثانیه
مصرف سوخت شهری9.8 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی6.5 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت7.8 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 6
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )جلو ، جانبی ، پرده ای محافظ سر ، زانویی
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , EBD , ASC , ATC , HAS , AWC , TCL , RISE
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت/ قفل مرکزی و ریموت/ سیستم استارت دکمه ای /سیستم کروز کنترل هوشمند / باز شدن درب و خودرو بدون کلید / سیستم ISO FIX در صندلی ها
سیستم فرمان و هدایت پذیری، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان ، سیستم حساس به سرعت ، سیستم قدرت الکترونیکی ، دارای روکش چرمی
نوع غربیلک3 شاخه دارای روکش چرمی + دکمه های سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی با پشتیبانی از فرمت های Mp3/Mp4/Wma/DVD / پشتیبانی ار بلوتوث
سیستمهای مولتی مدیاسیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD , MP3 به همراه 9 بلندگو به همراه ورودی های USB , AUX / نمایشگر 8.8 اینچی با کیفیت / نمایشگر بالاجهنده 5.7 اینچی TFT اطلاعات مربوط به رانندگی / سیستم ترافیک و مسیر جایگزین TMC / سیستم رادیو RDS / سیستم هوشمند iDrive لمسی / سیستم ناوبری / سیستم هوشمند Connected Drive / دسترسی راحت به اینترنت در خودرو و توانایی کنترل با سیستم iDrive / سیستم اپراتور Concierge Services متصل شدن به مرکز تماس BMW
سیستم صندلیهای جلوسیستم پشت سری های فعال و هوشمند برای جلوگیری از صدمات تصادف / تنظیم برقی صندلی های راننده در حالت های مختلف به همراه حافظه کمربند پیش کشنده / سیستم گرمکن / دارای روکش چرمی سیستم تنظیم گودی کمر / دارای محفظه نگهداری وسایل در زیر صندلی راننده / صندلی های اسپرت به همراه چرم داکوتا در نسخه (آپشن) Sport Line
سیستم صندلیهای عقبسیستم پشت سری های هوشمند و فعال برای جلوگیری از صدمات تصادف روکش چرمی سیستم تاشوندگی صندلی های ردیف دوم
سیستم آیینه هاآینه الکتروکرومیک برای سهولت دید راننده در شب / آینه های جانبی با قابلیت تنظیم و تاشوندگی برقی / چراغ راهنما بر روی آینه های جانبی سیستم گرمکن
سیستم شیشه هاشیشه های بالابر برقی/ شیشه های سولار / سیستم گرمکن شیشه های جلو
سیستم های سقفسقف شیشه ای پانوراما با قابلیت تنظیم سیستم محافظت از آسیب
سیستم روشنایی جلودارای سیستم روشن و خاموش شدن / چراغها به صورت اتوماتیک چراغهای LED به همراه مه شکن / تنظیم اتوماتیک شدت نور/ سیستم چرخ چراغها در سر پیچ / سیستم شستشوی چراغها
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED طیفی به همراه مه شکن
سنسورهای پیش فعالپیش فعال سیستم کروز کنترل هوشمند /سنسور باران جهت عملکرد اتوماتیک برف پاکن ها / سیستم هشدا نقاط کور / نمایشگر الکترونیکی iDrive / پکیج Driver Assistance سنسورهای پارک و دوربین دید عقب / سیستم هشدار خروج از خط سیستم پیشگیری از تصادف/ سیستم اقتصادی سوخت Efficient Dynamics / سیستم Connected Drive / سیستم هوشمند تماس با اورژانس/ سیستم نشان دهنده اطلاعات ترافیک RTTI / سیستم Head Up Display نشان دهنده اطلاعات خودرو بر روی شیشه جلو
سیستم های کمک رانندگیدرایو مد ( Eco , Sport , Comfrot )

BMW X1

x1 ،قدمت و تاریخچه ساخت خودروهای شاسی‌بلند در کمپانی BMW به حدود 2 دهه پیش بازمی‌گردد. کمپانی BMW برای اولین بار پروژه ساخت خودروهای شاسی‌بلند را در دهه 1990 میلادی آغاز و اولین شاسی‌بلند خود را بانام X5 در سال 1999 تولید کرد. استقبال بی‌نظیر از X5، باعث شد تا BMW به فکر توسعه سری X خود باشد و درنتیجه مدل X3 در سال 2003 به سبد محصولات این کمپانی افزوده شد.

5 سال بعد BMW با تولید مدل X6، سبک طراحی جدیدی را در دنیای خودرو به نمایش گذاشت. طراحی منحصربه‌فرد X6 بیشتر شبیه خودروهای چند دهه آینده بود که آن را تبدیل به اولین شاسی‌بلند اسپرت جهان کرد. پس‌ازآن خودروهای بی ام و X1 و بی ام و X4 به ترتیب در سال‌های 2009 و 2014 معرفی شدند، تا تنوع شاسی‌بلندهای باواریایی در بازارهای جهانی بیش‌ازپیش افزایش یابد.

تعریف جدید جذابیت BMW

در نسل جدید BMW X1 شاهد تعریفی جدید از جذابیت توسط طراحان BMW هستیم. در طراحی این شاسی‌بلند جدید، خطوط نرم بیشتر از خطوط تیز مورداستفاده قرارگرفته که عمده تفاوت این نسل نسبت به نسل قبل است. قرار دادن استادانه خطوط بر روی بدنه بی ام و X1 ، این شاسی‌بلند را تبدیل به خودرویی با بدنه عضلانی و ظاهری جذاب کرده است.

باوجود نوآوری در طراحی این خودروی جدید، همچنان شاهد پای بندی طراحان به اصالت طراحی BMW هستیم که در بخش‌های مختلف خودرو همچون جلوپنجره، چراغ‌ها، لچکی عقب و … می‌توان آن را مشاهده کرد. درون اتاقک X1 نیز با حفظ اصالت، به‌روزرسانی شده تا هویت و نوآوری خود را به سرنشینان خود نیز القا کند.

نور پردازی منحصر به فرد BMW

بی ام و X1 با نورپردازی منحصربه‌فردی که دارد حتی در تاریکی مطلق نیز اصالت باواریایی خود را مشخص می‌کند. نورپردازی در این خودرو بادانش بالایی طراحی و ساخته‌شده تا آسایش و امنیت را برای سرنشینان خودرو چه در روز و چه در شب به ارمغان بیاورد. لامپ‌های به کار گرفته‌شده در بی ام و X1 از نوع پیشرفته LED بوده که با 50% مصرف انرژی کمتر نسبت به لامپ‌های معمولی، پرتو نور وسیع‌تری را با طول عمر به‌مراتب بیشتر ارائه می‌دهند.

چراغ‌های جلوی BMW X1 جدید مجهز به سامانه‌های پیشرفته‌ای همچون تنظیم خودکار نوربالا و چرخش نور بر سرپیچ‌ها بوده که روشنایی موردنیاز را در اختیار راننده قرار می‌دهند. علاوه بر این، درون اتاقک این شاسی‌بلند نیز به لطف امکاناتی همچون سقف پانوراما، از نور کافی و مناسب بهره می‌برد.

نسل جدید BMW X1

کمپانی BMW X1 نسل جدید را باقابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی عرضه کرده که تحولی در دنیای خودروهای کوچک به‌حساب می‌آید. بی ام و X1 جدید به لطف قابلیت‌های نوینی که دارد، بیشترین فضای ممکن را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد تا آن را به یک شاسی‌بلند کاملاً کاربردی با محدودیت‌های کمتر نسبت به رقبا بدل کند. افزایش فضای داخل اتاقک نسبت به نسل پیشین به‌خصوص افزایش 56 سانتی‌متری فضای پای سرنشینان عقب باعث شده تا درون اتاقک بی ام و X1 فضای کافی در اختیار همه سرنشینان قرار بگیرد.

صندلی های

همچنین تمام صندلی‌های این شاسی‌بلند جدید آلمانی به‌جز صندلی راننده از قابلیت تا شدن بهره می‌برند که به لطف آن، حمل وسایل بزرگی همچون دوچرخه، لوازم غواصی، تخته‌شنا، قایق بادی، چوب اسکی و … نیز امکان‌پذیر است. صندلی‌های عقب علاوه بر تا شدن، امکان این رادارند که به‌صورت کشویی تا 13 سانتی‌متر به جلو یا عقب جابه‌جا شوند. باوجود فضای مناسب داخل اتاقک، بی ام و X1 همچنان از یک ابعاد جمع‌وجور بهره‌مند بوده که برای رانندگی روزمره در شهر کاملاً مناسب است.

آپشن های

بی ام و X1 جدید از سیستم فرمان برقی (EPS) بهره می‌برد که به‌صورت هوشمند بهترین کارایی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این سیستم مجهز به یک موتور الکتریکی است که در مواقع موردنیاز به‌صورت هوشمند فعال می‌شود. ازاین‌رو هنگام رانندگی با بی ام و X1 جدید در مسیر مستقیم که فرمآن‌یک زاویه ثابت دارد، مصرف انرژی در آن به صفر می‌رسد. همچنین سیستم Servotronic، یک سیستم کمکی برای فرمان بوده که با توجه به‌سرعت خودرو، نیروی موردنیاز برای چرخاندن غربیلک فرمان را تنظیم می‌کند تا نیروی کمتری اتلاف شود.

هوشمندی فرمان

باوجوداین ویژگی جدید و کارآمد، در زمان پارک کردن خودرو، دور زدن و مواردی ازاین‌دست که سرعت خودرو کم است، نیروی کمتری برای چرخاندن غربیلک فرمان لازم بوده و با سهولت امکان‌پذیر است. در مقابل، هنگامی‌که خودرو در حال پیمایش مسیر مستقیم بوده و سرعت آن زیاد است، فرمان به‌صورت هوشمند تغییر وضعیت داده و چرخاندن آن به نیروی بیشتری نیاز دارد تا ایمنی را برای سرنشینان خودرو به ارمغان آورد.

سیستم Driving Assistant که نسخه پیشرفته آن با امکانات بیشتر بر روی نسل جدید بی ام و X1 تعبیه‌شده، دارای کاربردهای جدید بوده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هشدار خروج از خط، اعلام اطلاعات محدودیت سرعت مسیر، نوربالای خودکار، هشدار نزدیکی به مانع یا تصادف و هشدار نزدیکی به عابر با عملکرد کند کردن سرعت اشاره کرد.

مصرف سوحت

همچنین در نسل جدید X1 حالت رانندگی ECO PRO به راننده کمک می‌کند تا درمجموع مصرف سوخت خودرو 20% کاهش یابد. با فعال شدن سیستم روشن و خاموش خودکار، پیشرانه خودرو در مواقع موردنیاز همچون توقف در پشت چراغ راهنمایی و رانندگی و یا ترافیک، خاموش شده و هم‌زمان با فشردن دوباره پدال گاز در کسری از ثانیه روشن می‌شود. علاوه بر این بی ام و X1 جدید از سیستم بازیافت انرژی ترمز نیز بهره می‌برد که در هنگام فشردن پدال ترمز، از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و آن را ذخیره می‌کند.

کمپانی BMW با شعار ((نهایت لذت رانندگی)) به مدت 100 سال به ساخت خودروهای رده‌بالا پرداخته است. بهترین بازده در کنار کمترین آلایندگی می‌تواند نهایت لذت رانندگی را برای BMW سواران به ارمغان بیاورد. این کمپانی از 50 سال گذشته تاکنون تحت عنوان BMW EfficientDynamics به ساخت خودروهایی با مصرف سوخت کمتر و درعین‌حال بازده بیشتر پرداخته است. در حال حاضر تمام خودروهای تولیدشده توسط BMW به‌صورت استاندارد با فناوری BMW EfficientDynamics تولیدشده که بهترین عملکرد را با کمترین مصرف سوخت ممکن ارائه می‌دهد. تولید هر چه کمتر گاز کربن دی‌اکسید توسط خودروهای BMW به محافظت از محیط‌زیست کمک شایانی کرده است.

فناوری های جدید

BMW X1 خودرویی با ابعاد کوچک بوده که درعین‌حال از فضای مناسب برخوردار است. این شاسی‌بلند مدرن آلمانی قابلیت رانندگی در شـهر و بیرون شهر را دارد. بی ام و X1 در حال حاضر یکی از دو محصول جدید BMW به‌حساب می‌آید که در سال 2016 وارد بازار جهانی شد. تمام اجزای این خودروی آلمانی به جدیدترین فنّاوری کمپانی BMW مجهز شده تا مدرن‌ترین امکانات و قابلیت‌ها را در اختیار سرنشینان خود قرار دهد. بی ام و X1 در کنار قابلیت‌های پیشرفته خود، از طراحی زیبا در اتاقک و ظاهر نیز برخوردار بوده که درمجموع نهایت لذت رانندگی را فراهم می‌کند.

رانندگی متفاوت

BMW X1 جدید ساخته شد تا با آن‌یک رانندگی متفاوتی را تجربه کنید. این شاسی‌بلند کوچک پریمیوم با ابعاد جمع‌وجور خود رانندگی در شهر را آسان و لذت‌بخش می‌کند. وقتی وارد فضای داخل اتاقک آن شوید خواهید دید که برخلاف ابعاد کوچکی که در ظاهر دارد، از فضای مناسبی برای سرنشینان و قسمت بار (که با خواباندن صندلی‌ها بیشتر نیز می‌شود) بهره می‌برد که می‌توان با آن‌یک مسافرت به‌یادماندنی خارج از شهر را نیز تجربه کرد.

سیستم xDrive یا همان چهارچرخ متحرک بی ام و X1  به شما کمک می‌کند تا یک ماجراجویی لذت‌بخشی را برای کشف ناشناخته‌ها تجربه کنید. امروزه دیگر تنها قابلیت‌های فنی خوب برای یک رانندگی لذت‌بخش، کافی نبوده و در کنار آن وجود امکانات کاربردی و رفاهی نیز نقش مهمی دارد. ازاین‌رو سیستم BMW ConnectedDrive که در نسل جدید بی ام و X1 پیشرفته‌تر از قبل شده اکنون با کاربرد بیشتر و عملکرد بهتر نسبت به قبل همراه خوبی در سفر با این خودرو خواهد بود.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر