دوو سیلو

سیلو

مشخصات فنی دوو سیلو

کشور تولید کنندهایران
نام خودرودوو سیلو صندوق دار 1375-1384
کلاس بدنهسدان
کلاس اتومبیلB Segment
وزن1085 کیلو گرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب
حجم موتور1498 cc
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
ظرفیت باک45 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)90 اسب بخار در 4800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)137 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)60 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهدنده دستی
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع سیستم ترمزروغنی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبکاسه ای
نوع سیستم تعلیقمستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبنیمه مستقل چند اتصالی
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانهیدرولیک
حداکثر سرعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)12.5 ثانیه
مصرف سوخت شهری9.5 لیتر در 100 کیلومتر7
مصرف سوخت جاده ایی5.4 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت6.5 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )
سیستم های پایداری و کمک راننده
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمک هدیرولیکی
نوع غربیلک3 شاخه
سیستمهای تهویه مطبوعکنترل دستی
سیستم صوتی و تصویریسیستم پخش رادیو + 2 بلندگو
سیستمهای مولتی مدیا
سیستم صندلیهای جلوتنظیم دستی – روکش پارچه ای
سیستم صندلیهای عقب
سیستم آیینه هاقابلیت تنظیم برقی آینه های جانبی
سیستم شیشه هاتنظیم شیشه های جلو برقی و عقب دستی
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلودارای مه شکن
سیستم روشنایی عقب
سنسورهای پیش فعال
سیستم های کمک رانندگی

دوو سیلو

اگر به زمانی که دوو سیلو وارد ایران شده برگردیم و خودروهایی که در آن زمان در خیابان‌های ایران وجود داشتند را نگاه کنیم خواهیم یافت که طراحی این خودرو بسیار خوب و مدرن و اصطلاحاً “آن روزی” بوده است. طراحی زیبای چراغ جلو که شاید از طراحی بسیاری از خودروهایی که امروز در ایران تولید می‌شوند بهتر باشد، به همراه جلوپنجره متناسب با ظاهر خودرو و خطوط و انحناهای کاپوت و گلگیرهای جلو، نمای جلویی خوب  و مناسب را برای این خودرو به وجود آورده است.

نمای جانبی

این طراحی خوب در نمای جانبی دوو سیلو ادامه می‌یابد. گلگیرهای عقب نیز به سبک خودروهای قدیمی آمریکایی طراحی‌شده‌اند به‌گونه‌ای که بخشی از چرخ‌ها در زیر گلگیر پنهان‌شده است. شکستگی‌ها و خطوط نمای عقب به‌خصوص بر روی صندوق‌عقب نیز نمای جالب و جذابی را به وجود آورده که البته می‌توانست با طراحی داخلی بهتر چراغ‌های عقب زیبایی این نما تکمیل شود.

طراحی داخلی

طراحی داخلی خوب دوو سیلو در ابتدا یک حس خوب را برای رانندگی به فرد منتقل می‌کند، البته شاید این حس برای سرنشینان عقب به دلیل فضای نامناسب و اندک برای پاهای آن‌ها وجود نداشته باشد. سرعت و شتاب متوسط خودرو راننده را با این واقعیت روبه‌رو می‌کند که انتظار یک رانندگی معمولی را باید با این خودرو داشته باشد.

اما از طرف دیگر کیفیت خوب و مناسب قطعات دوو سیلو نگرانی حوادث و خرابی‌های ناگهانی را از راننده دور می‌کند و شرایط را برای یک سواری با اطمینان فراهم می‌کند. درمجموع می‌توان گفت این دوو سیلو خودرویی خوب و بادوام و دل‌چسب برای آدم‌های معمولی است!

موتور

موتور دوو سیلو چندان قدرتمند نیست و ۸۰ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور این خودرو معادل ۱۲۷ نیوتن‌متر بر ۳۲۰۰ دور بر دقیقه بوده است. موتور ۱.۵ لیتری این خودرو ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است. جعبه‌دنده این خودرو نیز ۵ سرعتِ و دستی است. این موتور شتابی برابر ۱۲.۸ ثانیه برای این خودرو فراهم می‌کند.

ایمنی

به‌جز بدنه مقاوم و محکم دوو سیلو ، امکانات ایمنی این خودرو تقریباً حرفی برای گفتن ندارد. دوو سیلو فاقد ترمز ABS، کیسه هوا و دیگر امکانات پایدارکننده خودرو در مواقع بحرانی است. از این موارد که معمولاً به‌عنوان آپشن در خودروها موجود است بگذریم، ترمز این خودرو نیز تعریف چندانی ندارد و بسیار مشاهده‌شده که رانندگان از کیفیت پایین ترمزهای آن شکایت دارند. با توجه به همه مواردی که ذکر شد رانندگی با سرعت‌بالا با دوو سیلو چندان خوشایند و مطمئن نخواهد بود.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر