سیتروئن C5

C5

مشخصات فنی سیتروئن C5

کشور تولید کنندهفرانسه
نام خودروسیتروئن سی 5 2000 2008-2017
کلاس بدنهسدان
کلاس اتومبیلD segment
وزن1521 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو225/60 R 17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب225/60 R 17
حجم موتور1997 cc
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک70 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)200 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)71.5 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع سیستم ترمزدارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده با هوا
نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقباتصال چندگانه ( مولتی لینک )
کمک فنرهای جلودارای سیستم پنوماتیکی و تنظیم ارتفاع
کمک فنرهای عقبدارای سیستم پنوماتیکی و تنظیم ارتفاع
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
حداکثر سرعت229 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)8 ثانیه
مصرف سوخت شهری9.8 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی6.7 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت8 لیتر در 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگییورو 5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجهز به 7 کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، پرده ای محافظ سر
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , EBD , ESC , HAC , TCS , ASD
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه ای و دارای سیستم ضد سرقت ، قفل و بازکردن دربها بدون کلید ، ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف ، قفل فرمان خودکار ، سیستم قفل کودک در اختیار راننده ،
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت
نوع غربیلک4 شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان ، دارای روکش چرمی
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، کانالهای تهویه هوا بر روی کنسول میانی ، دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD به همراه چنجر ، دارای 2 عدد بلندگو و 2 تیونر ، دارای ساب ووفر، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده
سیستم صندلیهای جلودارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی ، دارای سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرم ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای سیستم گرمکن ، دارای قابلیت تا شوندگی
سیستم آیینه هاآینه الکترو کرومیک جهت سهولت دید راننده در شب ، آینه های خارجی با حالت الکترو کرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن ، دارای چراغهای روشنایی بر روی آینه ها ، دارای سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها ، بخار زدای اتوماتیک شیشه ها ، سیستم یخ زدای برف پاک کن ، شیشه های سولار
سیستم های سقفسانروف با قابلیت تنظیم در 4 حالت دارای
سیستم روشنایی جلودارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغها ، دارای سیستم شتشو ، دارای مه شکن ، مجهز به چراغهای روشنایی در زیر دربها
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED به همراه مه شکن
سنسورهای پیش فعالمجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها
سیستم های کمک رانندگیمجهز به سنسور پارک جلو و عقب ، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل ، دارای تنظیم میزان باد تایرها

سیتروئن C5

سیتروئن C5 سی 5 ، یک سدان سایز متوسط فرانسوی است که نسل اول آن در سال 2000 معرفی شد و توسط سایپا به بازار کشورمان راه پیدا کرد. اما مدلی که قصد داریم درباره آن صحبت کنیم، مربوط به نسل دوم است که معرفی آن به سال 2007 و عرضه ان به سال 2008 بازمی‌گردد.

حضور در ایران

سایپا این بار هم تصمیم گرفت این نسل از سیتروئن C5 را به بازار عرضه کند و ناکامی نسل گذشته را از این طریق جبران کند. اما گویی سایپا از گذشته هرگز درس نگرفته بود و سیتروئن C5 جدید را هم باقیمتی نادرست و شرایطی عجیب به بازار عرضه کرد. همین سیاست‌های اشتباه موجب شد سیتروئن C5 این بار هم یک شکست دیگر را تجربه کند و علی‌رغم فروش بسیار خوب در بازار جهانی، در کشورمان به یک خودرو نه‌چندان محبوب تبدیل شود.

طراحی رو به جلو

سیتروئن C5 ازنظر طراحی یک‌قدم کاملاً روبه‌جلو محسوب می‌شد که نشان از عزم جدی سیتروئن برای حضور قدرتمند در بازار داشت. به همین دلیل می‌توان سیتروئن C5 را یک خودرو باپرستیژ و زیبا توصیف کرد که باوجود گذشت چندین سال از سال طراحی آن، همچنان جذابیت خود را حفظ نموده است.  سیتروئن سی 5 در داخل اتاقک هم تغییرات زیادی را در مقایسه با نسل قبلی تجربه کرده و به‌روز شده است.

طراحی عجیب و غریب

اما در این مورد باید بگوییم که طراحی داخلی سی 5 کمی عجیب‌وغریب به نظر می‌رسد و گویی سیتروئن قصد داشته یک محصول متفاوت را عرضه کند که در این امر چندان خوب عمل‌نکرده است. کلیدهای فراوانی در داخل اتاقک وجود دارد و بدون شک در اولین تجربه نشستن در آن، احساس سردرگمی خواهید نمود. در طراحی اتاقک سیتروئن C5 چند مورد عجیب وجود دارد که یکی از آن‌ها محل قرارگیری ورودی‌های تهویه است.

مورد دیگر شکل کلیدهای موجود بر روی فرمان است که متفاوت از سایر خودروها به نظر می‌رسد. باوجود همه این موارد، سیتروئن C5 اتاقک راحتی دارد و با نشستن در اتاقک در مسیرهای طولانی احساس خوشایندی خواهید داشت.

انواع موتورها

سیتروئن C5 در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود اما مدل در نظر گرفته‌شده برای بازار ایران، از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 143 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این قدرت به‌وسیله جعبه‌دنده 4 سرعتِ خودکار به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. سیتروئن C5 رقبایی چون ام جی 6 و رنو فلوئنس در بازار دارد.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر