ولوو XC90 ایکس سی 90

XC90

مشخصات فنی ولوو XC90

کشور تولید کنندهسوئد
نام خودروولوو XC90 اینسکریپشن 2014-2020
کلاس بدنهشاسی بلند
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن2171 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان7
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو275/40 R 21

ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب275/40 R 21
حجم موتور1999 cc
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور عقب
سیستم سوخت رسانیانژکتور چند نقطه ای
ظرفیت باک70 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)320 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)400 نیوتون متر در 1800 تا 5000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)160 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک
تعداد دنده (جلو)8
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
نوع سیستم ترمزدارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده با هوا
نوع سیستم تعلیقمستقل
تعلیق جلو
تعلیق عقب
کمک فنرهای جلو
کمک فنرهای عقب
نوع سیستم فرمانفرمان برقی
حداکثر سرعت250 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)6.1 ثانیه
مصرف سوخت شهری
مصرف سوخت جاده ایی
سیکل ترکیبی مصرف سوخت
استاندارد آلایندگییورو 6
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )کیسه هوای راننده، سرنشین، جانبی و پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم کنترل کشش و پایداری داینامیکی – مجهز به سیستم ترمز ABS به همراه EBA –
سیستم های امنیتی و حفاظتیرادار نقاط کور در رانندگی – سیستم هدایت بین خطوط – سیستم هشدار رانندگی بین خطوط – سیستم محافظت از ضربه های جانبی – سیستم هشدار و ترمز اتوماتیک شهری – سیستم هشدار موانع با قابلیت تنظیم فاصله – دارای نشانگر وضعیت درب ها بر روی ریموت – سیستم حفاظت داخل کابین در زمان واژگونی – کمربند ایمنی 3 نقطه ای به همراه پیش کشنده – سیستم هشدار خواب آلودگی راننده و انحراف از مسیر – سیستم تشخیص ریل گارد ها و فرمان اتوماتیک – سیستم تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه سواران –
سیستم فرمان و هدایت پذیریکمک فنر های بادی تنظیم شونده در حین حرکت
نوع غربیلک
سیستمهای تهویه مطبوع
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی sensus با 10 بلندگو 330 وات – سیستم صوتی سفارشی حرفه ای Bowers & Wilkins با 19 عدد بلندگو 1400 وات / سیستم صوتی bowers wilkins (دارای 19 بلندگو + ساب + 1400 وات) سفارشی
سیستمهای مولتی مدیامانیتور لمسی و رنگی 12.3 اینچ – سیستم مخابراتی اضطراری – کامپیوتر سفری
سیستم صندلیهای جلوصندلی های طبی – سیستم ایمنی صندلی در تصادفات
سیستم صندلیهای عقبصندلی کودک
سیستم آیینه ها
سیستم شیشه ها
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلوچراغ های سه گانه
سیستم روشنایی عقب
سنسورهای پیش فعالدوربین 360 درجه / هدآپ حرفه ای
سیستم های کمک رانندگیترمز دستی برقی

ولوو XC90

ولوو XC90 یک شاسی‌بلند جذاب و خاص است که در حال حاضر از شناخته‌شده‌ترین ماشین‌های ولوو در کشور ما به شمار می‌رود. علیرغم قیمت گزاف این ماشین، استقبال خوبی از آن به عمل آمد هرچند عرضه آن به دلایل مختلف ازجمله نبود واردکننده رسمی خیلی زود متوقف شد.

XC90 جذاب ترین طراحی بین شاسی بلند های ولوو

ولوو XC90، جذاب‌ترین طراحی را در بین ماشین‌های شاسی‌بلند ولوو دارا است. یکی از مهم‌ترین اصول ساخت ماشین در کارخانه ولوو ایمنی است و این نکته در ساخت ولوو XC90 هم به‌طور کامل رعایت شده است. طراحی خاص ولوو XC90، هماهنگ بودن اجزای بدنه با یکدیگر و رنگ‌بندی‌های جذابش، همه باعث شده‌اند تا شما با هر سلیقه‌ای مجذوب ویژگی‌های خاص این ماشین شوید.

زیبایی ظاهری

زیبایی‌های ظاهری ولوو XC90 به داخل اتاقک ماشین هم راه پیداکرده است. لیست بلند بالایی از امکانات، زیبا بودن اتاقک ماشین، ارگونومی خاص و خوب و از همه مهم‌تر آپشن های بسیار زیاد ماشین که امکانات بسیاری را به سرنشینان ولوو XC90 تقدیم می‌کند، به همراه کیفیت ساخت خوب ازجمله ویژگی‌های درونی و بیرونی این ماشین سوئدی جذاب است.

موتور

پیشرانه استفاده‌شده درون کاپوت ولوو xc90 از نوع 4 سیلندر است؛ 1999 سی‌سی حجم دارد و دارای عملکرد خوبی است. ولی چندان با وضعیت سوخت و هوا و … موجود در ایران سازگار نبوده و هزینه‌های نگهداری از ولوو را بسیار زیاد بالابرده است. ولوو XC90 با تکیه‌بر این پیشرانه، قابلیت تولید 3316 اسب بخار قدرت در دور موتور 5700 دور در دقیقه  و 400 نیوتن‌متر گشتاور را در دور موتور 1800 را دارد که در نوع خود قابل‌توجه است.

شتابگیری

در شتابگیری های میانی، ولوو XC90 عملکرد قابل قبولی دارد اما در شتاب گیری اولیه و شروع حرکت، کمی تنبلی و لختی از خود نشان می‌دهد؛ که به علت سازگار نبودن وضعیت ماشین و پیشرانه توربوی آن با بنزین موجود در ایران است. یک گیربکس 8 سرعتِ خودکار، وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه ولوو XC90 به چهارچرخ ماشین را دارد. ازنظر وضعیت فنی به‌طورکلی ولوو XC90 ماشین خوب و قابل قبولی است.

آرایش سیستم تعلیق

آرایش سیستم تعلیق ولوو xc90 و ذات این ماشین نرم و آرام‌بخش است و هیجان خاصی را از سواری با ولوو xc90 نمی‌توانید به دست آورید. هندلینگ و سواری خاصی هم که در پورشه ماکان می‌توانید پیدا کنید و نیز احساس لذتی که از این ماشین به دست میاورید را هرگز در ولوو XC90 نمی‌توانید بیابید؛ ولی خب به علت امکانات ایمنی پیشرفته موجود در ولوو XC90 ازنظر ترمز گیری و … کاملاً ماشین ایمن و اطمینان بخشی است که به سرنشینان ماشین آرامش کامل را می‌دهد.

اتاقی فوق العاده

پلتفرم SPA علیرغم افزایش مقاومت بدنه، وزن نهایی را کاهش داده و باقابلیت‌هایی که دارد، فضای لازم برای قرار دادن پیشرانه‌های مختلف نظیر موتور الکتریکی را فراهم کرده است. اسکلت‌بندی جدید، کار طراحان ولوو را راحت کرده است؛ زیرا همانند تکه‌های نشان‌واره می‌توان آن را تغییر داد. به لطف اسکلت‌بندی SPA فضای بیشتری در اختیار 7 سرنشین خودرو قرارگرفته و اتاق به‌طور باورنکردنی ایمن است. تمامی صندلی‌های خودرو به‌صورت برقی تا می‌شوند و صندلی‌های ردیف اول و دوم به گرم‌کن نیز مجهز شده‌اند.

مهم ترین آپشن ها

از مهم‌ترین آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی در نظر گرفته‌شده برای ولوو XC90 می‌توانیم به نمایشگر 12.3 اینچی لمسی با پشتیبانی از USB – کابل AUX و iPod، سیستم صوتی با 19 اسپیکر و توان 300 وات، حس‌گر پارک جلو و عقب، نمایشگر هدآپ، صندلی برقی 12 حالتِ با 3 حافظه برای راننده و سرنشین جلو، صفحه کیلومتر شمار دیجیتال باقابلیت تنظیم نور، سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده و انحراف از مسیر، سیستم کنترل کشش و پایداری دینامیکی و بسیاری موارد دیگر اشاره‌کنیم.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر