هیوندای آوانته

  • 1
  • 3
  • 5
  • 2
  • 4
  • 6

مدل پایه و معمولی این خودرو، این روزها (حتی در ایران) طرفداران زیادی پیداکرده است. ظاهر جذاب و قیمت مناسب ازجمله دلایل محبوبیت این خودرو است؛ اما نسخه اسپرت قرار است با ظاهری خشن‌تر بیش‌ازپیش جذاب باشد. در بخش جلو استفاده از بزرگ‌تر با ورودی‌های هوای بزرگ و چراغ‌های LED افقی (به‌جای عمودی) ازجمله تغییرات اعظم نسبت به نسخه معمولی است. کلمه اسپرت به رنگ قرمز در سمت راست جلوپنجره ملاحظه می‌شود. همچنین طرح چراغ‌ها نیز تغییر کرده است.

در بخش جانبی، رکاب خودرو برجسته‌تر شده است. همچنین آوانته اسپرت از رینگ‌های 18 اینچی (با تایر سایز 225 /40 R18) با چندین طرح متنوع بهره خواهد برد. بخش عقب خودرو نیز زیادی دربرداشتن است. سپر جدید به همراه دیفیوزر، یک جفت اگزوز با رویه کروم و چراغ‌هایی تیزتر با طراحی متفاوت در چینش LED ها.

مهم‌ترین بخش در این خودرو شاید استفاده از دیفرانسیل عقب با فنّاوری مولتی‌لینک است (این فناوری در سیستم‌های تعلیق مستقل کاربرد دارد. سامانه‌هایی که در آن هر چرخ به‌صورت جداگانه ارتعاش می‌کند) که باعث می‌شود هیجان رانندگی افزایش یابد. قلب تپنده آوانته اسپرت، یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژر 4 سیلندر که توان تولید 201 اسب بخار و 265 نیوتون متر گشتاور را خواهد داشت.

هیوندای قرار است آوانته اسپرت را (حداقل در کره جنوبی) با جعبه‌دنده شش سرعتِ دستی عرضه کند. همچنین مدلی دیگر با جعبه‌دنده 7 سرعتِ دو کلاچِ اتوماتیک نیز در دسترس خواهد بود. این خودرو قادر است در عرض 8 ثانیه از حال سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه دست یابد.

در کنار ظاهری خشن و جاافتاده و پیشرانه‌ای رضایت‌بخش، داخل خودرو نیز طراحی مناسبی دارد. استفاده از مواد فیبر کربن در برخی از بخش‌های داشبورد و درب‌ها، صندلی‌ها اسپرت و فرمان فلت‌باتم ازجمله ویژگی‌های برجسته این بخش از خودرو است. همچنین ترکیب رنگ قرمز و مشکی و البته استفاده از کمربندهای قرمز، اسپرت بودن خودرو را کاملاً به رخ می‌کشد. در کره جنوبی خودرو به همراه پکی اختیاری به نام اکس‌ترم عرضه خواهد شد که شامل رینگ‌های 18 اینچی با طرح‌های متفاوت، اسپویلر قرمزرنگ و تغییراتی ویژه در سایر بخش‌ها خواهد بود.