آوانته

کشور تولید کنندهایران
نام خودروهیوندای آوانته
کلاس بدنهسدان
کلاس اتومبیل C Segment
وزن1280 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو185/65 R 15
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب185/65 R 15
حجم موتور2000 cc
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
ظرفیت باک55 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)182 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)70 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهدنده دستی – دنده اتومات
تعداد دنده (جلو)5 دستی – 4 اتومات
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
نوع سیستم ترمزABS + EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
نوع سیستم تعلیقسیستم تعلیق پیشرفته مستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
فنرهای جلو
کمک فنرهای عقب
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
حداکثر سرعت204 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)9.1 ثانیه
مصرف سوخت شهری9.5 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی6.8 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت7.6 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 3
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ترمز ضد قفل EBD / ABS
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی / ریموت کنترل /سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
سیستم فرمان و هدایت پذیری
نوع غربیلک4 شاخه
سیستمهای تهویه مطبوعتنظیم دستی
سیستم صوتی و تصویریرادیو / پخش کننده ی CD و USB / ipod
سیستمهای مولتی مدیا
سیستم صندلیهای جلوتنظیم دستی ، پشت سریهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش پارچه ای و قابلیت تاشوندگی
سیستم آیینه هاآینه های جانبی با تنظیم برقی دارای گرمکن
سیستم شیشه هاشیشه های جلو و عقب با تنظیم برقی
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلودارای مه شکن
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن
سنسورهای پیش فعال
سیستم های کمک رانندگی

مدل پایه و معمولی این خودرو، این روزها (حتی در ایران) طرفداران زیادی پیداکرده است. ظاهر جذاب و قیمت مناسب ازجمله دلایل محبوبیت این خودرو است؛ اما نسخه اسپرت قرار است با ظاهری خشن‌تر بیش‌ازپیش جذاب باشد. در بخش جلو استفاده از سپر بزرگ‌تر با ورودی‌های هوای بزرگ و چراغ‌های LED افقی (به‌جای عمودی) ازجمله تغییرات اعظم نسبت به نسخه معمولی است. کلمه اسپرت به رنگ قرمز در سمت راست جلوپنجره ملاحظه می‌شود. همچنین طرح چراغ‌ها نیز تغییر کرده است.

در بخش جانبی، رکاب خودرو برجسته‌تر شده است. همچنین آوانته اسپرت از رینگ‌های 18 اینچی (با تایر سایز 225 /40 R18) با چندین طرح متنوع بهره خواهد برد. بخش عقب خودرو نیز زیادی دربرداشتن است. سپر جدید به همراه دیفیوزر، یک جفت اگزوز با رویه کروم و چراغ‌هایی تیزتر با طراحی متفاوت در چینش LED ها.

مهم‌ترین بخش در این خودرو شاید استفاده از دیفرانسیل عقب با فنّاوری مولتی‌لینک است (این فناوری در سیستم‌های تعلیق مستقل کاربرد دارد. سامانه‌هایی که در آن هر چرخ به‌صورت جداگانه ارتعاش می‌کند) که باعث می‌شود هیجان رانندگی افزایش یابد. قلب تپنده آوانته اسپرت، یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژر 4 سیلندر که توان تولید 201 اسب بخار و 265 نیوتون متر گشتاور را خواهد داشت.

هیوندای قرار است آوانته اسپرت را (حداقل در کره جنوبی) با جعبه‌دنده شش سرعتِ دستی عرضه کند. همچنین مدلی دیگر با جعبه‌دنده 7 سرعتِ دو کلاچِ اتوماتیک نیز در دسترس خواهد بود. این خودرو قادر است در عرض 8 ثانیه از حال سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه دست یابد.

در کنار ظاهری خشن و جاافتاده و پیشرانه‌ای رضایت‌بخش، داخل خودرو نیز طراحی مناسبی دارد. استفاده از مواد فیبر کربن در برخی از بخش‌های داشبورد و درب‌ها، صندلی‌ها اسپرت و فرمان فلت‌باتم ازجمله ویژگی‌های برجسته این بخش از خودرو است. همچنین ترکیب رنگ قرمز و مشکی و البته استفاده از کمربندهای قرمز، اسپرت بودن خودرو را کاملاً به رخ می‌کشد. در کره جنوبی خودرو به همراه پکی اختیاری به نام اکس‌ترم عرضه خواهد شد که شامل رینگ‌های 18 اینچی با طرح‌های متفاوت، اسپویلر قرمزرنگ و تغییراتی ویژه در سایر بخش‌ها خواهد بود.