کیا کادنزا

  • 1
  • 3
  • 5
  • 2
  • 4
  • 6

نسل دوم خودروی کیا کادنزا 2017 به‌تازگی پا به بازار ایالات‌متحده گذاشته است که طبق گفتهٔ خودروسازی کیا این خودرو فرمان پذیری بهتر، آسایشی بیشتر و کیفیتی بالاتر خواهد داشت. کادنزای تازه‌وارد بر پایهٔ شاسی سبک‌تر و طراحی جدیدی ساخته‌شده که استحکام آن را نسبت به مدل کنونی بیش از 35 درصد بیشتر کرده است. این مورد نه‌تنها هندلینگ خودروی جدید را بهبود داده بلکه کمک کرده تا امتیاز بهتری را از بخش NVH کسب کند.

کره‌ای‌ها در سال‌های اخیر آن‌قدر پیشرفت کرده‌اند که همه به آن اذعان دارند. کمپانی کیا در سال 1994 و از زمانی که به خاک آمریکا وارد شد، آهسته و پیوسته پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و در حال حاضر به همه نشان داده که تا چه اندازه می‌توان در عرض 22 سال پیشرفت کرد.

سواری کیا کادنزا یا K7، صندوق‌دار فول سایزی است که در سال 2010 جایگزین اوپیروس شد و تاکنون در دو نسل بازطراحی و تولیدشده است. طراحی این خودرو که توسط طراح معروف، پیتر شرایر انجام‌شده، چنان سنجیده و دقیق بوده است که هیچ شباهتی با یک خودروی شرقی ندارد. البته از سال ۲۰۱۳ به بعد است که کادنزا در بازارهای مهم جهان مانند ایالات‌متحده عرضه‌شده است. سازندگان کیا هنوز اطلاعات ساخت‌یافته‌ای در مورد پیشرانه‌های کوچک‌تر و کم‌مصرف‌تر برای این خودرو ارائه نکرده‌اند. با مجهز کردن این سدان زیبا به پیشرانه‌های کوچک‌تر، راه برای ورود آن به بازارهای بیشتر اعم از ایران نیز بازشده است.

این خودرو با قلب تپندهٔ آهنین و پیشرانهٔ بنزینی 6 سیلندر 3.3 لیتری اصلاح‌شده‌ای حرکت می‌کند که قدرت 290 اسب بخاری و گشتاور 343 نیوتون متری دارد. کیا با مجهز کردن این محصول به گیربکس 8 سرعتِ اتوماتیک می‌خواهد تجربهٔ رانندگی درگیر کننده تری را برای مشتریان به ارمغان بیاورد. کمپانی کیا در مدل جدید کادنزا از جعبه‌دندهٔ ۸ سرعتِٔ تازه‌ای استفاده کرده که هدف اصلی آن بهینه‌سازی مصرف سوخت است. کادنزا اولین خودروی دیفرانسیل جلو و ۸ سرعتِ در جهان است که توسط کیا طراحی‌شده و انتظار می‌رود به‌زودی دیگر خودروسازها نیز چنین ترکیبی را در خودروهای خود به کار ببرند.

کادنزا با شاسی جدید و جذب‌کننده‌های شوک تطبیق‌پذیری که کیا آن‌ها را “متوقف کننده‌های ریباند هیدرولیک” نام‌گذاری کرده، تکمیل‌شده است و این سیستم سواری نرم‌تری را در سطوح ناهموار ارائه می‌دهد. خودرو با رینگ‌های 18 اینچی استاندارد عرضه می‌شود و البته می‌توان رینگ‌های 19 اینچی با لاستیک‌های 245/40 میشلین را نیز برای آن سفارش داد.

البته شباهت زیادی هم در طراحی بدنهٔ کادنزای جدید نسب به خودروی معرفی‌شده در نمایشگاه کره جنوبی در آبان ماه سال گذشته وجود دارد که با جذابیت بالایی همراه است. این خودرو تحت تأثیر رقبای اروپایی خود، با بدنهٔ خاصی طراحی‌شده و کابین آن نیز همانند گذشته بسیار جادار است. کیا برای اینکه حال و هوای اسپرت تری به این مدل بدهد استفاده از چوب در کابین کادنزای ۲۰۱۷ را کاهش داده است.

امکانات رفاهی کیا کادنزا 2017:

  • شارژ بی‌سیم موبایل
  • بروزترین اطلاعات سرگرمی
  • مناسب برای سیستم اندروید و اپل
  • مانیتور 8 اینچی تمام لمسی
  • مجهز به 12 اسپیکر
  • سیستم ترمز خودکار اضطراری
  • سانروف پانوراما
  • فضای داخل کابین مناسب
  • صندلی‌های چرمی و راحت

اگر می‌خواهید سدانی بزرگ‌تر از اپتیما از خودروسازی کیا داشته باشید، کادنزا برای شما طراحی‌شده است. هدف کیا از تولید این اتومبیل، مبارزه با شورولت ایمپالا، تویوتا آوالون، کرایسلر 300 و لکسوس ES 350 بوده است. طراحی ظاهری این خودرو بسیار زیبا و قابل‌قبول است. داخل کابین فضای بسیار زیادی وجود دارد و در این شرایط سرنشینان هیچ کمبودی را احساس نمی‌کنند. صندوق‌عقب این سدان نیز فضای بزرگی دارد و می‌توان گفت که کیا کاملاً سخاوتمندانه عمل کرده است.

نسل دوم این سدان لوکس از سواری نرم و سطح بالایی برخوردار است. صدای محیط بیرون اصلاً به داخل کابین نفوذ نکرده و آرامش محض در داخل برقرار است.

خودرو به پدال گاز واکنش خوب و مناسبی نشان می‌دهد. هرچند شتابگیری قدرتمند و سریع در دور موتور بالا اتفاق می‌افتد. در دورهای پایین کشش خودرو چندان خوب نیست و کمی سنگین حرکت می‌کند. با گذر دور موتور از 5 هزار دور در دقیقه، کادنزا عملکرد فوق‌العاده خود را نشان می‌دهد.