کشور تولید کنندهژاپن
نام خودروتویوتا کرولا
کلاس بدنهسدان
کلاس اتومبیلC Segment
وزن1350 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو195/65 R 15
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب195/65 R 15
حجم موتور2000 cc
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک50 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)143 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)187 نیوتون متر در 3600 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)71.97 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک
تعداد دنده (جلو)4
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع سیستم ترمزABS+EBD+BAS
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
نوع سیستم تعلیقجلو مستقل، عقب یکپارچه
تعلیق جلوتعلیق مستقل از نوع مک فرسون و موجگیر
تعلیق عقبتعلیق یکپارچه از نوع میله پیچشی و موجگیر
نوع سیستم فرمانبرقی با تنظیم تلسکوپی
حداکثر سرعت195 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)9.7 ثانیه
مصرف سوخت شهری9.38 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی5.98 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت8.59 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )8 عدد کیسه هوا ( روبه رو 2 ، جانبی 2 ، پرده ای 2، زانوی راننده 1)
سیستم های پایداری و رانندهVCS , TRAC , SST , ABS , EBD , BA
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم کلید هوشمند ضد سرقت ، مجهز به ریموت کنترل ، سیستم باز و بسته شدن دربها بدون کلید ، مجهز به کمه استارت خودرو
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی الکترو هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت
نوع غربیلکتنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD ، دارای 6 بلندگو ، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable
سیستمهای مولتی مدیادارای صفحه نمایش LCD چند منظوره
سیستم صندلیهای جلودارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، صندلی راننده دارای تنظیم دستی
سیستم صندلیهای عقبدارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای قابلیت تا شوندگی
سیستم آیینه هاتنظیم دستی به همراه راهنمای LED و بصورت جمع شونده
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها ، شیشه های سولار
سیستم روشنایی جلوچراغهای جلو هالوژن به همراه مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED طیفی به همراه مه شکن
سنسورهای پیش فعالسنسور پارک عقب
سیستم های کمک رانندگیسیستم کروز کنترل هوشمند

مدل 2018 این خودرو ظاهری اسپرت تر از دیگر نسل‌ها دارد. این امر درتریم XSE بیشتر از سایر تریم ها خودنمایی می‌کند. در اطراف جلوپنجره غول‌پیکر کرولا دو ورودی هوا مشکی به همراه چراغ‌های روشنایی در روز و آل ای دی‌های درون آن‌ها خودنمایی می‌کند.

چراغ‌های راهنمای کناری روی قاب ‌بغل‌ها قرار دارند که ویژگی مثبتی است. رینگ‌های جدید 17 اینچی دارای طرحی زیبا بوده و ترکیبی از جنس فلز و پلاستیک هستند. سر اگزوز کرومی، باله عقب تزیینی و سانروف برقی از دیگر نکات برجسته در طراحی تویوتا کرولا 2018 هستند. طراحی قسمت عقب خودرو ساده، خسته‌کننده و فاقد از هرگونه نکته خاصی مانند بخش دماغه است.


در داخل‌تریم XSE امکاناتی وجود دارد که در سایر تریم های ارزان‌تر یافت نمی‌شود. صندلی‌های برقی با گرم‌کن و داشبورد نیمه چرمی با دوخت‌های آبی‌رنگ، ورود به خودرو بدون نیاز به کلید، امکان روشن کردن پیشرانه از طریق سوییچ خودرو و صفحه‌نمایش لمسی به همراه سامانه نویگیشن جزئی از این امکانات هستند. کرولا قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی را ندارد اما انتظار می‌رود با معرفی نسل جدید تویوتا آوالون این رویه تغییر کند.


طراحی اتاقک بیشتر با در نظر گرفتن کاربرد و تناسب با مصارف خانوادگی صورت گرفته و اولویت با جذابیت ظاهری نبوده است. با نگاهی به اتاقک تویوتا کرولا 2018 و مقایسه آن با رقبایی از قبیل مزدا3، هوندا سیویک و کیا سراتو به‌راحتی درمی‌یابید که ازلحاظ شکل و شمایل بسیار عقب‌تر از رقبایش جای می‌گیرد.

درمجموع اتاقک این خودرو وضعیتی مشابه با خودرویی مانند فولکس‌واگن جتا یا نیسان سنترا دارد. عادت کردن به اتاقک کرولا بسیار راحت است، کنترل‌ها و ادوات همان‌جایی هستند که انتظارشان رادارید و به‌راحتی پیدا می‌شوند. دید خارجی نیز عالی است.


فضای صندوق بار تویوتا کرولا 2018 مناسب است که در صورت نیاز به فضای بیشتر صندلی‌های تاشو یاری‌رسان سرنشینان خواهند بود. در هنگامی‌که صندلی‌ها تا نشده باشند، سرنشینان کرولا را خودرویی فوق‌العاده راحت اما نه‌چندان جادار مثل سی‌ویک خواهند یافت. کرولا خودروی کوچکی است و این موضوع در همه‌جا حس می‌شود.


در زیر کاپوت تویوتا کرولا 2018 پیشرانه‌ای چهار سیلندر با حجم 1.8 لیتر جای خوش کرده است. درتریم XSE این پیشرانه قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر  132 اسب بخار و 173 نیوتن‌متر را در اختیار کرولا می‌گذارد. این بازده توسط گیربکس CVT و حالات اسپرت و دستی در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

کرولا با وزن 1270 کیلوگرم و این پیشرانه، خود را کاملاً اقتصادی نشان می‌دهد. مصرف سوخت 7.6 لیتری آن در طول بررسی نیز گواهی این امر است. بنابراین برای افرادی که مصرف سوخت مناسب از اولویت‌های آن‌هاست کرولا انتخابی مناسب خواهد بود.

در هنگام راندن کرولا احساسات راننده برانگیخته نمی‌شود اما این تویوتای کوچک هرچه از آن توقع می‌رود را برآورده می‌کند. در هنگام تخت گاز رفتن کرولا پر سروصداست و سبقت گرفتن از سایر خودروهای درون جاده با این خودرو زمان زیادی را می‌طلبد.


قطعاً کرولا برای آفرود ساخته نشده و هندلینگ و دینامیک معمولی آن هیچ هیجانی برای راننده به ارمغان نمی‌آورد. رفتار فرمان قابل پیش‌بینی بوده و صرفاً کارش را انجام می‌دهد. آن را چرخانده و چرخ‌ها خواهند چرخید.

عملکرد نرم فرمان در مقابل ناهمواری‌ها راضی‌کننده است و درست مانند شاسی یک انتخاب مناسب برای خودرویی با چنین ابعاد کوچک است.