میتسوبیشی میراژ

میراژ

مشخصات فنی میتسوبیشی میراژ

کشور تولید کنندهژاپن
نام خودرومیتسوبیشی میراژ
کلاس بدنههاچ بک
کلاس اتومبیلA Segment
وزن920 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان4
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو165/65 R 15
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب165/65 R 15
حجم موتور1200 cc
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها3
تعداد سوپاپ ها12
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتور پاچش مستقیم
ظرفیت باک40 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)79 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)100 نیوتون متر در 4200 دور در دقیقه
نوع جعبه دندهاتوماتیک
تعداد دنده (جلو)4
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع سیستم ترمزABS/EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
نوع سیستم تعلیقمستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتعلیق مستقل
نوع سیستم فرمانبرقی (ESP)
حداکثر سرعت170 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)13.7 ثانیه
مصرف سوخت شهری5.3 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی3.9 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت4.6 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )6 عدد (جانبی ، پرده ای ، راننده و سر نشین جلو)
سیستم های پایداری و کمک رانندهسنسور عقب ، کروز کنترل
سیستم های امنیتی و حفاظتیضد سرقت ایموبیلایزر ،کمربند ایمنی 3 نقطه ای
سیستم فرمان و هدایت پذیریتنظیم تلسکوپی غربیلک فرمان
نوع غربیلکتلسکوپی
سیستمهای تهویه مطبوعاتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریmp3
سیستمهای مولتی مدیاBLUETOOTH-USB-AUX
سیستم صندلیهای جلودستی 4 حالته
سیستم صندلیهای عقبتاشو
سیستم آیینه هابرقی تاشو با گرمکن
سیستم شیشه هابرقی
سیستم های سقفساده
سیستم روشنایی جلوزنون (HID ) / اتو لایت و روشنایی در روز
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED
سنسورهای پیش فعالمه شکن جلو و عقب و گرمکن صندلیهای جلو
سیستم های کمک رانندگیسنسور عقب

میتسوبیشی میراژ

ساخت سری میراژ از سال 1978 آغاز شد و این یعنی میتسوبیشی موتورز از همان ابتدا به فکر تولید خودروهایی در کلاس قیمتی قابل‌قبولی برای افرادی که سطح درآمد متوسط دارند بوده است. نسل اول میراژ بانام کولت یا کولت گالانت (Colt Galant) شناخته می‌شد، و همیشه به‌عنوان نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر لنسر از آن یاد می‌شد. با افزایش محبوبیت لنسر، میراژ به فراموشی سپرده شد.

احیا دوباره

در سال 2012 میتسوبیشی ، میراژ را دوباره زنده کرد و آن را به‌عنوان یک خودروی مستقل در کنار مدل هاچبک با نسخهٔ سدان (صندوقدار) عرضه کرد. افزایش ارگونومی خودرو، کاهش مقاومت در برابر جریان هوا و کاهش مصرف سوخت و رسیدن به کیفیت مواداولیه بهتر از اهداف میتسوبیشی برای ایجاد تغییرات در میراژ بود که به نظر به‌اندازه زیادی به اهداف خود در این مدل رسیده است.

نمای جلو

در نمای جلو، میراژ 2018 با چراغ‌های اسپورت مواجه هستیم. چراغ‌هایی که با قطعه بالایی آن مانند چشم و ابرو به نظر می‌رسند. در وسط هم به همراه قاب فلزی طرح مشبک و سیاه‌رنگ، لوگوی براق میتسوبیشی از جنس کروم دیده می‌شود. سپر بزرگ میراژ 2018 از لبه کاپوت آغاز می‌شود، مه شکن و مجرای هوا را در برمی‌گیرد و با حجم دهی مناسب روی کاپوت حالت اسپرت بودن خودرو را به رخ می‌کشد.

نمای جانبی

در اولین نگاه به نمای جانبی این محصول ژاپنی، طراحی زیبای رینگ‌ها از همه بیشتر به چشم می‌آید، رینگ‌هایی که به لطف طراحی‌اش بزرگ‌تر از سایز واقعی به نظر می‌رسد. اضافه شدن اسپویلر به عقب میراژ 2018 که در قسمت انتهایی سقف تعبیه‌شده است، در کنار خطوط جذاب روی بدنه و آینه‌بغل تمام فلزی همرنگ بدنه فرم حجیم و مدرنی به این خودرو داده است. هرچند کوچک بودن درب عقب و دستگیره پایین و وجود درگاه کلید روی در جلو موردانتقاد منتقدان قرارگرفته است ولی فرم کلی این محصول برای یک خودروی کوچک موردقبول است.

نمای پشت

اما نمای پشت، اسپویلر به همراه چراغ هشداردهنده تنها تغییر میراژ جدید است. چراغ‌های اصلی عقب و فرم مستطیلی چراغ‌ترمزهای سپر به همان صورت سنتی است، حجم دهی جذاب سپر عقب و جایگاه مناسب پلاک همانند نسخه‌های قبلی این مدل خوب به نظر می‌آید این مشخصات را ترکیب کنید با عدم استفاده میتسوبیشی از مواد پلاستیکی سیاه، به نظر شیک، ساده و قابل‌قبول می‌آید.

ارتقاء عملکرد فنی میتسوبیشی میراژ

البته شرکت سازنده تنها به تغییرات فیزیکی بسنده نکرده و با ارتقای عملکرد فنی خودرو و کاهش محسوس مصرف سوخت، مباحث آئرودینامیک جدیدی را در میراژ  به وجود آورده است. برای مثال طراحی مشبک جدید جلو خودرو برای ارتقای جریان پذیری هوا، طراحی جدید سپر برای کاهش برخورد هوا با تایرهای جلو و اضافه کردن تیغه‌ای کوچک برای کاهش برخورد هوا با تایر عقب برای عبور مستقیم جریان هوا از کنار خودرو، سپر عقب نیز برای ایجاد جریان بهتر هوا در اطراف خودرو تغییراتی کرده است. میراژ 2018 با این تغییرات کاهش محسوسی در مقاومت این خودرو در مقابل جریان هواست به وجود آورده است.

طراحی جدید فرمان

طراحی جدید فرمان، مجموعه دسته‌دنده و بخش سیستم تهویه روی داشبورد از مهم‌ترین تغییرات میراژ 2018 در طراحی داخلی است. مواد استفاده‌شده برای ساخت صندلی‌های عقب و جلو بهتر از قبل به نظر می‌رسد و زمینه پیانویی شکل روی داشبورد و درها نمای مدرن‌تری به محیط داخلی ماشین داده است. روی فرمان کلیدهای آپشن جدید کروز کنترل قرارگرفته است و کلیدهای مربوط به آبگرمکن صندلی‌ها در قسمت پایینی کنسول میانی وجود دارند.

نسخه فول آپشن

البته در نسخهٔ فول آپشن میراژ 2018 (در بازار جهانی) نمایشگر ۶.۵ اینچ لمسی با رابط کاربری اندروید و اپل، سیستم صوتی از برند راکفورت فازگیت (Rockford Fosgate)، تهویه مطبوع خودکار، حس‌گر باران، روشنایی روز  همراه با دوربین پارک، ناوبری ماهواره‌ای و جمع کنندهٔ برقی آینه‌بغل است وجود دارد.

موتور

موتور 3 سیلندر 1.2 لیتری چهار سیلندر میراژ 2018 که دارای 78 اسب بخار قدرت است از جدیدترین نسخه سیستم زمان‌بندی سوپاپ‌های ابداعی میتسوبیشی (MIVEC) بهره می‌برد و به همراه گیربکس 5 دنده دستی یا گیربکس CVT عرضه می‌شود.

دور موتور 6000 بر دقیقه و گشتاور 100 نیوتن متر این محصول بدین معنی است که این خودرو سرعت 0 تا صد را در 10.5 ثانیه به دست می‌آورد. میانگین مصرف سوخت میراژ در سیکل ترکیبی به عدد قابل‌توجه 4.6 لیتر در 100 کیلومتر می‌رسد که این عدد در جاده به چیزی حدود 3.9 لیتر می‌رسد، عددی که به خوب معنی کم‌مصرف بودن را معنی کرده است.

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق و ترمز نیز در میراژ جدید دستخوش بهبودهایی شده است. ضریب فنرها اصلاح‌شده است و قدرت جلوگیری از ضربات وارده افزایش‌یافته و درعین‌حال با بهره‌گیری از سیستم تعلیق نسبتاً سفت رانندگی مطمئنی را در مانورها به ارمغان می‌آورد. در بخش سیستم ترمز نیز با افزایش قطر دیسک‌های جلو و ارتقای کفشک‌های عقب، قدرت ترمز گیری در میراژ بهبود قابل‌توجهی یافته است. این تغییرات در همراهی با سیستم فرمان الکتریکی میراژ (EPS) رانندگی دقیقی را برای مدل فیس‌لیفت نوید می‌دهد.

بخش امنیتی

میتسوبیشی برای بخش امنیتی میراژ 2018 هم تغییراتی را اعمال کرده است، ضریب فنرها اصلاح‌شده‌اند تا قدرت جلوگیری از ضربات وارده افزایش یابد، سیستم تعلیق هم بهبودیافته است و رانندگی مطمئن‌تری را در مانورها به ارمغان می‌آورد. تغییراتی که در سیستم ترمز اعمال‌شده است، مانند افزایش قطر دیسک‌های جلو و ارتقای کفشک‌های عقب که موجب ترمز گیری قوی می‌شود. همه این تغییرات در کنار سیستم فرمان الکترونیکی EPS قدرت رانندگی دقیق‌تر را برای راننده به وجود می‌آورد.

استقامت بدنه

کسب رده G در آزمون‌های مربوط به استقامت بدنه، سقف و صندلی‌ها در تصادف از جلو  که توسط بنیاد ایمنی و بیمهٔ بزرگراه‌های امریکا  (IIHS) اعطاشده است، نشان از مقاومت خوب میراژ در حوادث است. ۶ کیسه هوای ایمنی (۲ عدد جلو، ۲ عدد جانبی، ۲ عدد پرده‌ای)، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، نگه‌دارندهٔ صندلی کودک (ایزوفیکس)، کمربند ایمنی پیش کشنده و ۳ نقطه‌ای هم برای سرنشینان جلو و عقب، ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) از تجهیزات فنی و ایمنی میراژ است.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر