نیسان مورانو

کشور تولید کنندهژاپن
نام خودرونیسان مورانو
کلاس بدنهشاسی بلند
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1835 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو235/65 R 18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب235/65 R 18
حجم موتور3498 cc
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها6
تعداد سوپاپ ها24
آرایش قرار گیری سیلندرهاخورجینی V شکل
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک82 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)256 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)336 نیوتون متر در 4400 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)73 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهانتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
نوع سیستم ترمزروغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقباتصال چندگانه ( مولتی لینک )
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانتقویت شونده هیدرولیکی ، حساس به سرعت
حداکثر سرعت210 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)8 ثانیه
مصرف سوخت شهری14.9 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی8.6 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت10.9 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 4
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )6 عدد : راننده ، سرنشین جلو ، جانبی
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , BAS , VDC , EBD , ESP
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی به همراه ریموت کنترل رادیویی ، سیستم ضد سرقت ، سیستم Key Less باز نمودن دربها بدون کلید
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت
نوع غربیلککنترل کننده سیستم صوتی خودرو ، دارای سیستم حافظه برای تنظیم غربیلک فرمان
سیستمهای تهویه مطبوعکنترل اتوماتیک و سیستم دوگانه
سیستم صوتی و تصویریرادیو CD به همراه چنجر و ساب بوفر
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر 7 اینچی چند منظوره به همراه GPS ، دوربین دید عقب به همراه سیستم هدایت کننده و نمایش خط فرضی
سیستم صندلیهای جلوپشت سری فعال شونده ، دارای سیستم تنظیم برقی و گرمکن ، دارای سیستم حافظه برای تنظیم صندلی
سیستم آیینه هابرقی تا شونده خودکار به همراه گرمکن
سیستم شیشه هابالابر تمام شیشه ها برقی
سیستم های سقفسقف تمام شیشه ای ، دارای سانروف
سیستم روشنایی جلوچراغهای زنون به همراه روشن و خاموش شدن اتوماتیک و تنظیم ارتفاع خودکار به همراه سیستم شتشو ، دارای سیستم مه شکن
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED به همراه مه شکن
سنسورهای پیش فعالسنسور باران با کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها ، سنسور دنده عقب ( سنسور پارک )
سیستم های کمک رانندگیکروز کنترل ، روشن و خاموش شدن خودرو توسط دکمه استارت

نیسان مورانو Z50:

اولین نسل مورانو واردشده با ایران Z50 بود که با ظاهری جذاب و منحصربه‌فرد در سال 2008 توانست طرفداران خودروهای شاسی‌بلند را مجذوب خود کند. چراغ‌های عقب با ظاهری  عالی و کشیده، جلوپنجره کرومیک و فوق‌العاده و نیز طراحی بدنه جسور از ویژگی‌های این خودروی کراس اوور در آن زمان بود.

این خودرو با بهره‌گیری از موتور 6 سیلندر 3500 سی‌سی 24 سوپاپِ توانسته قدرت خوبی را زیر پای راننده فراهم کند و به کمک‌گیربکس 6 دنده خودکار این نیرو به دو دیفرانسیل تعبیه‌شده در جلو و عقب انتقال داده می‌شود.

یکی از مزایا و ویژگی‌های این خودرو طراحی بدنه شیک و منحصربه‌فرد است که نسبت به خودروهای شاسی‌بلند هم‌خانواده خود زیباتر به نظر می‌رسد.

نیسان مورانو Z51:

نسل بعدی و به‌روز شدهٔ مورانو Z51 است که ازلحاظ موتوری و امکانات تغییر خاصی نکرده و فقط چراغ‌ها و درب عقب آن تغییر داشته و نیز در قسمت جلو شاهد تغییراتی در ظاهر این خودرو  هستیم. یکی از تفاوت‌های Z50 با Z51 در استاندارد آلایندگی است که برای Z51 یورو 4 و برای Z50 یورو 3 است.

به اعتقاد خیلی از کارشناسان و همچنین مصرف‌کنندگان ظاهر Z50 بسیار بهتر و جذب‌کننده‌تر از Z51 است و نیسان می‌توانست به‌جای تغییر ظاهر روی موتور و پیشرانه آن کار می‌کرد.

نیسان مورانو پلاتینیوم یا جدید:

مدل 2018 مورانو با تغییرات کم در ظاهر و اضافه شدن تجهیزات ایمنی بیشتر معرفی شد. سیستم ترمز اضطراری خودکار به همراه سیستم هشداردهندهٔ تصادف از جلو، به‌صورت استاندارد در تمام نسخه‌ها وجود دارند. این دو سیستم پیش‌ازاین فقط در نسخه‌های گران‌تر مورانو یا در قالب پکیج آپشن ارائه می‌شدند. سیستم هشداردهندهٔ نقطهٔ کور راننده و سیستم هشداردهندهٔ خروج از پارک نیز در نسخهٔ SV و کروز کنترل هوشمند در نسخهٔ SL و پکیج پریم یوم SV، به‌صورت استاندارد وجود دارند.

یکی از تجهیزات مورانو پلاتینیوم مونروف است که در مدل‌های قبل به‌صورت سانروف بود. برعکس سانروف که ممکن است فلزی و کاملاً تیره باشد؛ مونروف از جنس شیشه یا تلق‌های روشن است که حتی در صورت حرکت نکردن از محل خود، فضای بالای سرخود را در دید سرنشینان قرار می‌دهد. ضمن آنکه مونروف نیز می‌تواند باز شود و جریان هوای تازه را از خود عبور دهد اما باز شدن مونروف مثل سانروف به‌طور کامل نیست و فقط قسمتی از جای خود برای عبور هوا، حرکت می‌کند.

پیشرانهٔ ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری باقدرت ۲۶۰ اسب بخار در مدل ۲۰۱۸ مورانو استفاده‌شده است که ازلحاظ موتوری تغییری با مدل‌های قبل خود ندارد.