کشور تولید کنندهژاپن
نام خودروتویوتا راوفور
کلاس بدنهشاسی بلند
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1595 – 1625 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو225/65 R 17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب250/65 R 17
حجم موتور2494 cc
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک60 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)176 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)232 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)73.3 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
نوع سیستم ترمزدارای سیستم ضد قفل شوندگی
نوع و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده با هوا
نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
تعلیق جلوجناغی دوبل
تعلیق عقبنیمه مستقل
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت
حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)9.3 ثانیه
مصرف سوخت شهری10.7 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی8.1 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت9.1 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 4
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )6 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ، جانبی ، پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , EBD , VSC , BA , TRAC
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به سیستم ضد سرقت همراه با آژیر ، دارای ریموت کنترل
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت
نوع غربیلک3 شاخه اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان ، دارای روکش چرمی
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع کنترل دستی ( اتوماتیک دو منطقه ای سفارشی )
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD به همراه چنجر 6تایی ، دارای پورت USB ، AUX ، دارای 6 بلند گو
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده ، بلوتوث ، تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر
سیستم صندلیهای جلودارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش چرمی ، صندلی راننده دارای تنظیم دستی
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرمی ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای قابلیت تا شوندگی
سیستم آیینه هاتنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها ، شیشه های سولار
سیستم های سقفسانروف
سیستم روشنایی جلودارای مه شکن ، دارای تنظیم ارتفاع نور ، دارای چراغهای روشنایی روز
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن
سنسورهای پیش فعالمجهز به سنسور پارک
سیستم های کمک رانندگیسیستم کروز کنترل

تویوتا مدل ۲۰۱۴ RAV4، نسل چهارم این کراس اوور محبوب تویوتا به شمار می‌رود و با کد اتاق XA40 به‌عنوان کوچک‌ترین شاسی‌بلند تویوتا شناخته می‌شود. در نسخه فیس‌لیفت ۲۰۱۶ که در سال ۱۳۹۴ در بازار ایران عرضه‌شده، تنها به تغییرات جزئی در ظاهر و فهرست آپشن‌ها بسنده شده و ازنظر فنی، هیچ تفاوتی با قبل ندارد.  بیش‌تر تغییرات در نمای جلو متمرکزشده و ظاهر این قسمت از نسخه قبل از فیس‌لیفت آرام‌تر به نظر می‌رسد.


جلوپنجره کوچک‌تر از قبل شده اما ورودی‌های هوا روی سپر حجیم‌تر و بزرگ‌تر هستند. اگر از تغییرات جزئی قسمت عقب نادیده بگیریم، تنها از چراغ‌های عقب باید به‌عنوان اصلی‌ترین تغییرات نسخه فیس‌لیفت نام ببریم. هم‌چنین آنتن بال کوسه‌ای عقب، آینه‌های جانبی جدید و رینگ‌های 17 اینچی متفاوت با قبل نیز در RAV4 فیس‌لیفت به چشم می‌خورند. بعد از سر گرفته شدن واردات خودرو، مدل 2018 شاسی‌بلند جمع‌وجور تویوتا نیز در بازار ایران عرضه‌شده که البته تفاوت خاصی با قبل ندارد. اما تویوتا در بازارهای خارجی مدل 2018 راوفور را در نسخه ادونچر نیز معرفی کرده که تفاوت‌هایی با مدل عادی دارد.

اتاقک نیز در نسخه فیس‌لیفت تقریباً دست‌نخورده باقی‌مانده و تنها به تغییر فرم صفحه آمپر پشت فرمان و اضافه شدن یک نمایشگر دیجیتالی 4.2 اینچی به این قسمت بسنده شده است. هم‌چنین آینه‌های جانبی در نسخه فیس‌لیفت به‌صورت برقی جمع می‌شوند، حس‌گر فاصله‌سنج جلو نیز اضافه‌شده و یک صفحه‌نمایش 7 اینچی نیز در کنسول جلو جا خوش کرده. تویوتا ادعا می‌کند کیفیت متریال اتاقک  RAV4 فیس‌لیفت بهتر از قبل شده.


در صندلی‌های جلو و عقب با این خودرو مشکلی ازنظر فضای سر و پا احساس نمی‌شود، اما حالت نیمکت مانند صندلی‌های عقب باعث شده تا در پیچ‌های تند سرنشینان روی آن سر بخورند. صندوق بار بزرگ همه نیازهای مسافرتی یک خانواده ۴ نفرِ را پاسخ می‌دهد و در میدان رقابت رقبا را سربلند می‌کند. شاید RAV4 ازنظر فهرست امکانات و آپشن در مقابل رقبای کره‌ای سر خم کند، اما بدون شک گزینه‌ای مناسب‌تر از کره‌ای‌ها برای استفاده در طولانی‌مدت است و دوام فوق‌العاده‌اش، استهلاک کمتری را به سرمایه شما تحمیل می‌کند.

تویوتا RAV4 جدید همچون مدل قبلی از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری VVTI برخوردار است که توانایی تولید ۱۷۷ اسب بخار و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. از سواری با RAV4 انتظار نرمی برادران بزرگ‌ترش نظیر پرادو و لندکروزر را نداشته باشید. اما در کلاس خودش یکی از مناسب‌ترین سواری‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد و نسبت به رقبای کره‌ای، عملکرد چشمگیرتری در مسیرهای خارج جاده‌ای دارد..

سیستم کنترل گشتاور پویا، گشتاور تولیدشده را میان چرخ‌های جلو و عقب مدیریت می‌کند و تعادل مناسبی برای RAV4 به ارمغان می‌آورد. RAV4 به سیستم فرمان‌پذیری الکترونیکی ACTIVE DRIVE و سامانه EPS مجهز شده است و دقت فرمانش دل‌چسب است. هم‌چنین اگر هوس کردید با RAV4 به تپه نوردی و آفرود بروید، سامانه‌های بالا رفتن از تپه HILLSTART و پایین آمدن از تپه DOWNHILL ASSIST به کنترل راحت‌تر کمک شایانی می‌کنند.  جعبه‌دنده ۶ سرعتِ تیپ ترونیک نیز با پیشرانه هماهنگ است.

شاید RAV4 ازنظر فهرست امکانات و آپشن در مقابل رقبای کره‌ای سر خم کند، اما بدون شک گزینه‌ای مناسب‌تر از کره‌ای‌ها برای استفاده در طولانی‌مدت است و دوام فوق‌العاده‌اش، استهلاک کمتری را به سرمایه شما تحمیل می‌کند.