هوندا سیویک

سیویک

مشخصات فنی هوندا سیویک

کشور تولید کنندهژاپن
نام خودروهوندا سیویک ای ایکس 2012-2016
کلاس بدنهسدان
کلاس اتومبیلC Segmnet
وزن1224 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو215/55 R 16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب215/55 R 16
حجم موتور1798 cc
نوع موتوربنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتور پاشش مستقیم
ظرفیت باک50 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)139 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)177 نیوتون متر در 4300 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)77.7 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع سیستم ترمزدارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده با هوا
نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقباتصال چندگانه ( مولتی لینک )
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت
حداکثر سرعت195 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)10 ثانیه
مصرف سوخت شهری8.4 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی6.5 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت7.6 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )8 عدد : راننده ، سرنشین کناری ، جانبی ، پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , EBD , VSA , HAS , ISOFLIX , SAS
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی به همراه ریموت کنترل ، سیستم استارت بدون کلید
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی الکترو هیدرولیکی ، حساس به سرعت ، تلسکوپی با تنظیم دستی
نوع غربیلکدارای دکمه های کنترل کننده سیستم صوتی ، فرمان چرمی
سیستمهای تهویه مطبوعکنترل اتوماتیک دو منطقه ای
سیستم صوتی و تصویریدارای سیستم صوتی حرفه ای و جدید با چنجر 6تایی و قابلیت MP3/USB/iPod Cable/AUX ، دارای بلوتوث
سیستمهای مولتی مدیاداری نمایشگر 8 اینچی TFT ، تعداد 7 عدد بلند گو
سیستم صندلیهای جلوتنظیم برقی به همراه گرمکن صندلیهای جلو ، روکش چرمی ، پشت سری های فعال هنگام تصادف ، دارای سیستم تنظیم برقی برای صندلی راننده در 8 جهت ، صندلی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم برقی در 4 جهت
سیستم صندلیهای عقبدارای سیستم تا شوندگی ، دارای سیستم پشت سری های فعال ، روکش چرمی
سیستم آیینه هاتنظیم برقی آیینه ها به همراه گرمکن ، سیستم جمع شوندگی آینه ها
سیستم شیشه هاشیشه بالابر جلو و عقب برقی به همراه سیستم قطع کنندگی بالابر ، سیستم یخ ضدایی شیشه های جلو
سیستم های سقفدارای سانروف
سیستم روشنایی جلوسیستم چراغ جلو زنون ، دارای مه شکن جلو ، تنظیم اتوماتیک نور چراغها ، چراغ روشنایی در روز
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED طیفی ، دارای مه شکن
سنسورهای پیش فعالسنسور پارک خودرو برای جلو و عقب خودرو ، سنسور باران به همراه کنترل کننده سرعت برف پاکن ها
سیستم های کمک رانندگیسیستم مصرف بهینه سوخت ، مجهز به سیستم NAC

هوندا سیویک

هوندا سیویک یک خودرو کامپکت است که از سال 1972 تا به امروز بر روی خط تولید قرار دارد و در دهمین نسل خود به تولید می‌رسد. سیویک یکی از محبوب‌ترین خودروهای حاضر در این کلاس محسوب می‌شود و اتفاقاً یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ هوندا است.

حضور اول در ایران

هوندا سیویک برای نخستین بار در نسل پنجم به بازار ایران راه پیدا کرد که در دو مدل سدان و کوپه عرضه شد. این مدل از هوندا سیویک به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد و هنوز هم باگذشت چندین سال، طرفداران خاص خود را دارد. اما ما در اینجا در مورد نسل نهم صحبت می‌کنیم که در سال 2012 معرفی شد و از سال 2013 به بازار ایران هم عرضه شد.

نسل نهم

نسل نهم هوندا سیویک، توسط گل‌رنگ موتور فامیلی وارد ایران شد ولی عرضه آن مدت زیادی طول نکشید و خیلی زود پایان یافت. علت این اتفاق، عدم استقبال مشتریان ایرانی از سیویک بود و بدون شک دلیل این عدم استقبال، سیاست‌های نادرست واردکننده در تبلیغات و قیمت‌گذاری بود. این در حالی بود که سیویک یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروها در کلاس خود است ولی برخی کج‌سلیقگی‌ها مانع موفقیت آن در ایران شد.

تغییرات زیاد نسل نهم هوندا سیویک

هوندا سیویک در نسل نهم تغییرات ظاهری زیادی را در مقایسه با قبل تجربه کرد و به‌نوعی به طراحی پخته‌تری رسید. در نمای جلو چراغ‌های کشیده‌ای دیده می‌شوند که به جلوپنجره متصل شده‌اند. چراغ‌های عقب، گویی شکلی دوتکه دارند و فاصله بین آن‌ها با یک نوار کرومی پرشده است. البته شاید این طراحی کمی عجیب و غیرمتعارف به نظر برسد ولی درمجموع قابل‌قبول است.

طراحی داخلی

با ورود به داخل اتاقک سیویک، طراحی نسبتاً جذاب آن نظر شمارا به خود جلب خواهد کرد. صفحه آمپر اصلی پشت فرمان تنها یکی از اطلاعات اصلی را نمایش می‌دهد یعنی دور موتور و سایر اطلاعات همانند سرعت و میزان مصرف سوخت بر روی نمایشگر کشیده موجود در بالای صفحه آمپر به نمایش درمی‌آیند. هوندا سیویک یکی از باکیفیت‌ترین سواری‌ها را در کلاس خود ارائه می‌دهد و کیفیت و نرمی سواری آن زبانزد است.

امکانات رفاهی

هوندا سیویک امکانات رفاهی چون 6 کیسه هوا، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو باقابلیت پخش CD, MP3, USB, AUX، نمایشگر 5 اینچی، نشان‌دهنده میزان باد لاستیک‌ها یا TPMS، صندلی‌های تاشو عقب، کروز کنترل، دوربین دید عقب و سانروف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

عرضه با موتورهای مختلف

هوندا سیویک در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود و مدل عرضه‌شده در ایران، به یک موتور 1.8 لیتری با 140 اسب بخار قدرت و 177 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. این قدرت به‌وسیله جعبه‌دنده 5 سرعتِ خودکار به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. بد نیست بدانید سیویک در یک نسخه به نام Type R به تولید می‌رسد که تفاوت‌های ظاهری و فنی بی‌شماری با نسخه‌های دیگر دارد. سیویک Type R از یک موتور 2.0 لیتری توربو با 306 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و یکی از رکوردداران پیست نورنبرگ رینگ است.

هزینه نگهداری پایین

هوندا سیویک خودرو کم‌هزینه‌ای است و کمتر پیش می‌آید که مالک خود را به دردسر بیندازد.