کشور تولید کنندهآلمان
نام خودروب ام و ایکس 4
کلاس بدنهشاسی بلند
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1770 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
حجم موتور1997 cc
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک67 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)245 اسب بخار در 5000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)350 نیوتون متر در 4800 دور بر دقیقه
نوع جعبه دندهاتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو)8
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهپدالهای پشت فرمان (شیفتر)
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
نوع سیستم ترمز4 چرخ دیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده با هوا
نوع سیستم فرمانفرمان برقی
حداکثر سرعت232 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)6.2 ثانیه
مصرف سوخت شهری9.1 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی6.2 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت7.3 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )کیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی و پرده‌ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ترمز ABS , EBD سیستم کمکی ترمز BA سیستم کمکی ترمز EBV سیستم تعلیق با فنربندی قابل تطبیق سیستم Standby سیستم کنترل کشش و چسبندگی DTC سیستم کنترل پایداری DSC سیستم XDrive با دو سیستم انتقال سیستم Stability Traction Control سیستم تنظیم خودرو در 3 حالت (Comfort , Sport , Sport Plus) سیستم جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک Steptronic سیستم چهار چرخ متحرک پیشرفته XDrive
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت قفل مرکزی و ریموت سیستم استارت دکمه ای باز شدن درب و خودرو بدون کلید
سیستم فرمان و هدایت پذیریفرمان هیدرولیکی تلسکوپی با قابلیت تنظیم کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان سیستم حساس به سرعت دارای روکش چرمی سیستم گرمکن فرمان الکترونیکی EPS
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم کنترل هوای اتوماتیک به صورت چهارگانه
سیستم صوتی و تصویریمجهز به سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD,DVD , MP3 به همراه 9 بلندگو به همراه ورودی های USB , AUX حافظه 12گیگابایتی ذخیره موسیفی نمایشگر 8.8 اینچی با کیفیت تلفن وایرلسی
سیستم صندلیهای جلوسیستم پشت سری های فعال و هوشمند برای جلوگیری از صدمات تصادف تنظیم برقی صندلی های راننده در 10 حالت مختلف به همراه حافظه کمربند پیش کشنده سیستم گرمکن دارای روکش چرمی سیستم تنظیم گودی کمر سیستم تهویه صندلی ها
سیستم صندلیهای عقبسیستم پشت سری های فعال و هوشمند برای جلوگیری از صدمات تصادف دارای روکش چرمی سیستم تاشوندگی صندلی ها سیستم گرمکن کنسول تاشونده برای دسترسی به صندوق عقب
سیستم آیینه هاآینه الکتروکرومیک برای سهولت دید راننده در شب آینه های جانبی با قابلیت تنظیم و تاشوندگی برقی چراغ راهنما بر روی آینه های جانبی سیستم گرمکن
سیستم شیشه هاشیشه های بالابر برقی شیشه های سولار سیستم گرمکن شیشه های جلو پرده شیشه عقب خودرو برقی
سیستم های سقفدارای سانروف با قابلیت تنظیم سیستم محافظ از آسیب
سیستم روشنایی جلودارای سیستم روشن و خاموش شدن چراغها به صورت اتوماتیک چراغهای LED به همراه مه شکن چراغ های زنون چرخش چراغها در سر پیج ها سیستم شتسشو چراغها تنظیم اتوماتیک شدت نور
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED طیفی به همراه مه شکن
سنسورهای پیش فعالسیستم مکش دربها
سیستم های کمک رانندگیسیستم کروز کنترل هوشمند سنسور باران جهت عملکرد اتوماتیک برف پاکن ها نمایشگر فشار باد تایرها و دما سیستم هشدا نقاط کور نمایشگر الکترونیکی iDrive پکیج Driver Assistance سنسورهای پارک و دوربین دید عقب سیستم هشدار خروج از خط سیستم پیشگیری از تصادف سیستم اقتصادی سوخت Efficient Dynamics سیستم Connected Drive دوربین دید در شب Night Vision دوربین اخطار فاصله سیستم سنجش فاصله طولی جلو خودرو دارای 5 دوربین عقب و جانبی خودرو سیستم کمکی پارک

BMW X4

قدمت و تاریخچه ساخت خودروهای شاسی‌بلند در کمپانی BMW به حدود 2 دهه پیش بازمی‌گردد. کمپانی BMW برای اولین بار پروژه ساخت خودروهای شاسی‌بلند را در دهه 1990 میلادی آغاز و اولین شاسی‌بلند خود را بانام X5 در سال 1999 تولید کرد. استقبال بی‌نظیر از X5، باعث شد تا BMW به فکر توسعه سری X خود باشد و درنتیجه مدل X3 در سال 2003 به سبد محصولات این کمپانی افزوده شد.

5 سال بعد BMW با تولید مدل X6، سبک طراحی جدیدی را در دنیای خودرو به نمایش گذاشت. طراحی منحصربه‌فرد X6 بیشتر شبیه خودروهای چند دهه آینده بود که آن را تبدیل به اولین شاسی‌بلند اسپرت جهان کرد. پس‌ازآن خودروهای بی ام و X1 و بی ام و X4 به ترتیب در سال‌های 2009 و 2014 معرفی شدند، تا تنوع شاسی‌بلندهای باواریایی در بازارهای جهانی بیش‌ازپیش افزایش یابد.

BMW X4 دومین شاسی بلند BMW

پس از حضور موفقیت‌آمیز BMW X6 به‌عنوان اولین شاسی‌بلند اسپرت جهان، این کمپانی باواریایی اکنون BMW X4 را به‌عنوان دومین شاسی‌بلند اسپرت به سبد محصولات خود افزوده است. X4 در کلاس شاسی‌بلندهای جمع‌وجور اسپرت قرار می‌گیرد که باید آن را در کلاس خود اولین دانست. طراحی بدنه بی ام و X4 ترکیبی از یک شاسی‌بلند و یک کوپه اسپرت بوده و هنر طراحان کمپانی BMW در قرار دادن این دو ویژگی متضاد در کنار هم کاملاً ستودنی است. X4 با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد تجربه‌ای کاملاً متفاوت از نهایت لذت رانندگی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

جادار در عین اسپرت بودن

باوجوداینکه BMW X4 دارای ویژگی‌های اسپرت است، اما همچنان می‌توان به‌عنوان یک شاسی‌بلند جادار بر روی آن حساب کرد. سقف این شاسی‌بلند آلمانی به‌صورت شیب‌دار و اسپرت طراحی‌شده اما درون اتاقک آن فضای کافی برای سرنشینان موجود است. همچنین بی ام و بی ام و X4 از صندوق بار بزرگ با حجم 500 لیتر نیز بهره می‌برد که پاسخگوی نیاز سرنشینان است. البته فضای صندوق بار این خودرو به لطف صندلی‌های عقب تاشو، قابل ارتقا بوده و می‌توان با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب، فضای بار آن را تا 1400 لیتر افزایش داد.

سهولت استفاده

کمپانی BMW در حال حاضر خودروهای خود را با سیستم iDrive به بازارهای جهانی عرضه می‌نماید که باعث سهولت استفاده از قابلیت‌ها و امکانات خودرو برای راننده می‌شود. این سیستم که به‌وسیله یک ماوس در کنسول مرکزی قابل‌استفاده است که در دسترس راننده است. این ماوس در BMW X4 باقابلیت جدیدی همراه بوده که دستورات راننده را به‌صورت لمسی دریافت می‌کند. نحوه کار این ماوس لمسی به‌گونه‌ای است که راننده تنها با نوشتن یک حرف انگلیسی، تمام امکاناتی که با آن حرف انگلیسی آغاز می‌شود را بر روی صفحه نمایشگر خودرو مشاهده می‌نماید.

گیربکس

گیربکس 8 سرعتِ استپ ترونیک را باید یکی از مهیج‌ترین ویژگی‌های BMW X4 دانست. این گیربکس هوشمند و مدرن، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستورات راننده پاسخ می‌دهد که نتیجه آن شتاب لحظه‌ای بالا و لذت رانندگی دوچندان است. گیربکس بی ام و X4 دارای 3 حالت تعویض دنده به‌صورت خودکار، دستی با اهرم تعویض دنده بر روی کنسول میانی و دستی با شیفتر های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان بوده که در صورت قرار دادن آن بر روی حالت سوم، می‌توانید رانندگی اسپرت و لذت بخشی را با این شاسی‌بلند اسپرت تجربه کنید.

موتور

BMW از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر جدید خود در دل بی ام و X4 بهره گرفته که توانایی تولید 245 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. تولید 122.68 اسب بخار قدرت به ازای هر لیتر از حجم موتور، در نوع خود کم‌نظیر بوده و باید بی ام و X4 را یک شاسی‌بلند قدرتمند در کلاس خود بدانیم. سیستم xDrive (چهارچرخ متحرک) منحصربه‌فرد این کمپانی آلمانی مکمل خوبی برای پیشرانه پربازده بی ام و X4 بوده و ثبات و پایداری را در سرعت‌های بالا برای آن به ارمغان می‌آورد. تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا این شاسی‌بلند اسپرت باواریایی با بیش از 1.8 تن وزن، تبدیل به یک خودروی چالاک و باثبات شود.

نهایت لذت رانندگی

کمپانی BMW با شعار ((نهایت لذت رانندگی)) به مدت 100 سال به ساخت خودروهای رده‌بالا پرداخته است. بهترین بازده در کنار کمترین آلایندگی می‌تواند نهایت لذت رانندگی را برای BMW سواران به ارمغان بیاورد. این کمپانی از 50 سال گذشته تاکنون تحت عنوان BMW EfficientDynamics به ساخت خودروهایی با مصرف سوخت کمتر و درعین‌حال بازده بیشتر پرداخته است.

کارایی داینامیک

در حال حاضر تمام خودروهای تولیدشده توسط BMW به‌صورت استاندارد با فناوری BMW EfficientDynamics تولیدشده که بهترین عملکرد را با کمترین مصرف سوخت ممکن ارائه می‌دهد. تولید هر چه کمتر گاز کربن دی‌اکسید توسط خودروهای BMW به محافظت از محیط‌زیست کمک شایانی کرده است.

سبک طراحی متفاوت

با BMW X4 می‌توانید یک رانندگی کاملاً متفاوت را تجربه کنید. ظاهر منحصربه‌فرد در کنار سبک طراحی متفـاوت، این شاسی‌بلند آلمانـی را بـه یک خــودروی کاملاً خاص تبدیل کرده است. بی ام و X4 در کلاس شاسی‌بلندهای اسپرت Premium قرار می‌گیرد، که کمپانی BMW پایه‌گذار آن است. در حال حاضر می‌توان BMW X4 را در کلاس خودرویی خود بی‌همتا دانست که تاکنون هیچ کمپانی خودروسازی برای رقابت با آن خودرویی تولید نکرده است. این خودروی بی‌همتا گزینه‌ای ایدئال برای کسانی است که دوست دارنــد خاص باشنـد. در کنــار تمـــام ویژگی‌های منحصربه‌فرد، پیشرانه قدرتمند تکمیل‌کننده پازل بی‌نقص بی ام و X4 است.

پیشگام در اسپرت بودن

ساخت خودروهای اسپرت یکی از ویژگی‌های بارز BMW بوده و از زمان آغاز به کار این کمپانی، شاهد تولید خودروهای اسپرت زیادی بوده‌ایم. در حال حاضر این کمپانی آلمانی از پیشــگامان دنیـای خودروهای اسپرت در جهان بوده و نوآوری‌های فراوانی را در این عرصه به نمایش گذاشته است. BMW با ساخت خودروی X6 در سال 2008، قابلیت‌های اسپرت را در دنیای خودروهای شاسی‌بلند به ارمغان آورد.

طراحی منحصر به فرد

کلاس شاسی‌بلندهای اسپرت اکنون یکی از پرطرفدارترین کلاس‌های خودرویی در جهان به‌حساب می‌آید. بی ام و X4 جدیدترین شاسی‌بلند اسپرت BMW است که در سال 2014 به بازار جهانی معرفی‌شده است. قابلیت‌های بالای فنی در کنار طراحی منحصربه‌فرد، BMW X4 را تبدیل به یک خودروی ایدئال برای تجربه رانندگی متفاوت نموده است.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر