فولکس واگن بیتل

بیتل

مشخصات فنی فولکس واگن بیتل

کشور تولید کنندهآلمان
نام خودروفولکس واگن بیتل کوپه 2011-2020
کلاس بدنههاچ بک
کلاس اتومبیلB Segment
وزن1417 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان2+2

ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو235/45 R 18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب235/45 R 18

حجم موتور1984 cc
نوع موتوربنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتور پاشش مستقیم
ظرفیت باک50 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)200 اسب بخار در 5100 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)280 نیوتون متر در 2500-4500 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)100 اسب بخار به لیتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک دو کلاچه
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع سیستم ترمزدارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده با هوا
نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
تعلیق جلوجناغی دوبل
تعلیق عقباتصال چندگانه ( مولتی لینک )
کمک فنرهای جلوکمک فنرهای هیدروپنوماتیکی
کمک فنرهای عقبکمک فنرهای هیدروپنوماتیکی
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت
حداکثر سرعت220 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)8 ثانیه
مصرف سوخت شهری8.7 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی5.2 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت6.5 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، پرده ای محافظ سر ، کلید غیر فعال سازی کیسه هوای ایمنی جهت نصب صندلی کودک
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , ASR , XDS , EBD , EDL , ESC , EBA , HBA
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم کلید ضد سرقت ، دارای قفل مرکزی در اختیار راننده ، دارای ریموت کنترل رادیویی ، دارای دزدگیر ، سیستم ورود به خودرو بدون کلید ، سیستم روشن و خاموش شدن خودرو بدون کلید ( استارت دکمه ای )
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت
نوع غربیلکقابلیت تنظیم در جهت عمودی ، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع دستی ، دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو قابلیت پخش CD ، دارای پورت USB ، AUX , SD Card ، iPod Cable ، دارای تیونر و ساب ووفر ، سیستم صوتی 400 واتی فندر سفارشی
سیستمهای مولتی مدیامانیتور لمسی TFT چند کاره و سیستم ناوبری سفارشی ، نمایشگر میزان باد تایرها ، نمایشگر اطلاعات سفر و نمایشگر اطلاعات راننده
سیستم صندلیهای جلودارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش پارچه ای با تنوع رنگی ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی ، دارای سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر ، روکش چرم در تنوع رنگی و طرحی سفارشی
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش پارچه ای با تنوع رنگی ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای سیستم گرمکن ، روکش چرم در تنوع رنگی و طرحی سفارشی
سیستم آیینه هاآینه الکترو کرومیک جهت سهولت دید راننده در شب ، آینه های خارجی با حالت الکترو کرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن ، دارای چراغهای روشنایی بر روی آینه ها ، قابلیت تاشوندگی
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها ، بخار زدای اتوماتیک شیشه ها ، شیشه های سولار
سیستم های سقفسانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب ، سقف پانوراما سفارشی
سیستم روشنایی جلودارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغها ، دارای سیستم تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک ، دارای مه شکن ، لامپ زنون سفارشی ، چراغهای LED برای روشنایی روز
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED طیفی به همراه مه شکن
سنسورهای پیش فعالمجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها
سیستم های کمک رانندگیمجهز به سنسور پارک، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن بیتل اولین بار در سال ۱۹۳۸ میلادی توسط فردیناند پورشه (Ferdinand Porsche) طراحی شد و با حمایت حزب نازی به رهبری آدولف هیتلر (Adolf Hitler) و نیاز به یک خودروی ارزان‌قیمت مردمی برای تردد در شبکه بزرگ جاده‌های این کشور به بازار عرضه گردید. این خودرو بانام‌های متفاوتی مانند فوسکا (Fusca)، ووچو (Vocho)، فولکی (Volky)، کافر (Kafer) و باگ (Bug) نیز شناخته می‌شود.

تا 2003 بدون تغییر

فولکس واگن بیتل تا سال ۲۰۰۳ میلادی با همان شکل و شمایل کلاسیک خود در بسیاری از کشورهای جهان مانند یوگوسلاوی، مکزیک، برزیل، ونزوئلا، نیجریه، فیلیپین و … تولید شد و توانست با فروشی بیش از ۲۰ میلیون دستگاه در سرتاسر جهان به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین اتومبیل‌های جهان شناخته شود.

تیپ جدید

در سال ۱۹۹۷ میلادی شرکت فولکس واگن با توجه به موفقیت فولکس واگن بیتل نمونه‌ای جدید از این خودرو را راهی بازارهای جهانی کرد. این خودرو که بانام فولکس وگن بیتل جدید (New Beetle) شناخته می‌شد، از طراحی مشابهی با نمونه کلاسیک سود می‌برد و تنها با بهینه‌سازی‌هایی در بدنه آن به‌منظور سازگاری بیشتر با اصول علم آئرودینامیک، نمایی مدرن‌تر و امروزی به خود گرفته بود.

طراحان

طراحی فولکس واگن بیتل جدید بر عهده مهندسینی نام‌آشنا مانند پیتر شریر (Peter Schreyer) که طراحی خودروهایی محبوب مانند فولکس‌واگن گلف، کیا کادنزا (Kia Cadenza)، کیا اپتیما (Kia Optima)، کیا ریو (Kia Rio)، کیا استینگر (Kia Stinger)، کیا اسپورتیج (Kia Sportage) و آئودی TT و آئودی A3 را در کارنامه خود دارد و فریمن توماس (Freeman Thomas) و جی میز (J Mays) قرار داشت و تا سال ۲۰۱۱ در خط تولید قرار داشت.

نسل سوم

نسل سوم فولکس واگن بیتل در سال ۲۰۱۲ میلادی راهی بازارهای جهانی شد. تا بازهم در طراحی آن از المان‌های آشنای فولکس‌واگن بیتل کلاسیک یا فولکس‌واگن قورباغه‌ای نسل اول استفاده‌شده بود. فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ نیز متعلق به همین نسل بوده که در ادامه به معرفی و بررسی آن خواهیم پرداخت.

باوجود رشد فزاینده فروش خودروهای شاسی‌بلند در بازار، هنوز هم خودروسازانی هستند که دست به تولید نمونه‌هایی خارج از این فرم بلندقد می‌زنند. فولکس واگن بیتل یکی از نمونه‌هایی است که شخصیت خاص خود را داشته و به همراه قابلیت‌ها و توانایی‌های مناسب فنی و امکانات در سطح استاندارد جهانی، یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای در خرید یک خودروی جدید کوچک به‌حساب می‌آید.

مدل 2018

فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ در دو گونه هاچ بک کوپه ۲ در و ۲ در سقف بازشو (Convertible) در سطح بازارهای جهانی به فروش رسیده و توانسته موفقیت نسبی نسل قبلی خود را تا حدود زیادی تکرار نماید.

برای سال ۲۰۱۸ میلادی، فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ از یک موتور جدید ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری جایگزین موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری موجود در مدل سال ۲۰۱۷ میلادی شده است. موتور قدرتمند ۲۱۰ اسب بخاری فولکس واگن بیتل R-Line نیز از خط تولید خارج‌شده است. تجهیزات و امکانات استاندارد و سفارشی نیز بهبودیافته و این خودرو با یک ضمانت‌نامه ۶ ساله یا ۷۲.۰۰۰ کیلومتری جدید در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

نقاط قوت

  1. موتور قدرتمند با توانایی‌های حرکتی مناسب
  2. طراحی بدنه جذاب
  3. سواری مطمئن در سرعت‌های بالا و حرکت در بزرگراه‌ها
  4. هندلینگ و فرمان‌پذیری قابل‌توجه
  5. قابلیت سفارش در گونه سقف بازشو باقیمت پایین

نقاط ضعف

  1. فضای کم برای سر سرنشینان عقبی به دلیل طراحی منحنی سقف
  2. طراحی داخلی متوسط
  3. کمبود امکانات و تجهیزات مدرن به‌خصوص در بخش سامانه‌های امنیتی و کمکی رانندگی
  4. فضای بسیار محدود صندوق‌عقب و محفظه بار به‌خصوص در گونه سقف بازشو

پلتفرم قبلی

فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ بر پایه پلتفرم نسل قبلی فولکس واگن گلف ساخته‌شده است. این خودروی با طولی در حدود ۴.۲۷۷ میلی‌متر، پهنایی برابر با ۱.۸۰۸ میلی‌متر، ارتفاعی برابر با ۱.۴۷۳ و فاصله دو محور عقب و جلوی ۲.۵۴۰ میلی‌متر یک نمونه نسبتاً کوچک شهری بوده و ازلحاظ ابعاد قابل‌مقایسه با خودروهایی مانند رانا شرکت ایران‌خودرو با طولی در حدود ۴.۲۹۰ میلی‌متر و یا پژو ۲۰۶ صندوق‌دار یا SD با طولی در حدود ۴.۱۸۸ میلی‌متر است.

نمای جلو

در بخش جلویی، چراغ‌ها طراحی مدوری داشته و کاپوت کشیده این خودرو تا قسمت بالایی سپر امتداد می‌یابد و نمای آن تداعی‌کننده فولکس‌واگن قورباغه‌ای کلاسیک است. ورودی‌های هوا در قسمت میانی سپر جلویی و با شکل یک ذوزنقه طراحی‌شده که به همراه چراغ‌های مه شکن مدور، نمایی نسبتاً قدرتمند به فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ بخشیده است.

نمای جانبی

در نمای جانبی نیز فرم اصلی فولکس واگن قورباغه‌ای کلاسیک حفظ‌شده ولی استفاده از گلگیرهای برجسته، خط صاف و کشیده جانبی و خط سقف منحنی کوپه، نمایی اسپرت و قدرتمند به فولکس قورباغه‌ای جدید مدل سال ۲۰۱۸ بخشیده است. در بخش عقبی نیز با استفاده از شیشه عقب بسیار کشیده و منحنی، باله عقبی (Spoiler) کوچک نصب‌شده بر روی بخش پایینی شیشه و چراغ‌های عقبی نسبتاً بزرگ به همراه دی فیوز و خروجی اگزوز دوبل، فرم طراحی کلاسیک فولکس‌واگن قورباغه‌ای، نمایی مدرن و قدرتمند به خود گرفته است.

بهینه سازی شده

درمجموع هرچند طراحی این خودرو را نمی‌توان با توجه به معیارهای امروزی تولیدکنندگان آلمانی و آسیایی زیبانامید اما، وفاداری به طراحی خارق‌العاده فردیناند پورشه در دهه ۱۹۳۰ میلادی و بهینه‌سازی بر اساس اصول علم آئرودینامیک، ظاهری جذاب را برای آن رقم‌زده است.

اتاقک

اتاقک فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ نسبت به مدل سال گذشته شاهد تغییری نبوده و ظاهری نسبتاً اسپرت دارد. صفحه‌نمایش اصلی در بخش میانی داشبورد قرارگرفته که خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع در دو کنار آن تعبیه‌شده‌اند. استفاده از یک بخش برجسته در قسمت میانی داشبورد نیز که با استفاده از سه عقربه مدرج و مدور به نمایش دمای خودرو و میزان بوست سیستم توربو می‌پردازد، نمایی اسپرت و شبیه به آلفارومئو جولیتا به این خودرو بخشیده است.

فرمان

فرمان سه‌شاخه و باروکش چرم بوده که با استفاده از بخش پایینی مسطح نمایی مانند حرف D لاتین گرفته و به همراه صفحه پشت آمپر سه‌گانه، که با دو دایره کوچک در کناره‌ها به نمایش دما و میزان سوخت باک و یک دایره مرکزی بزرگ به نمایش سرعت می‌پردازد، ظاهری نسبتاً اسپرت دارد. دکمه‌های کنترل سیستم کنترل سرعت و سیستم صوتی و همچنین سیستم پاسخگویی به تلفن همراه نیز بر روی دوشاخه جانبی غربیلک فرمان فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ تعبیه‌شده‌اند.

صندلی ها

صندلی‌ها کیفیت مناسبی برای یک خودروی کوچک و ارزان‌قیمت داشته و فضایی قابل‌قبولی برای سرنشینان در بخش جلویی خودرو طراحی‌شده است. اما در بخش عقبی و با توجه به فرم طراحی سقف، فضای کافی برای سرنشینان وجود نداشته که موجب عدم آسایش در هنگام طی مسیرهای متوسط و طولانی می‌گردد. مواد اولیه ساخته‌شده در سطح متوسطی قرار داشته که برای یک خودرو باقیمت پایین، امری طبیعی به‌حساب می‌آید و پس از مدت کوتاهی موجب ایجاد سروصدای اضافی در داخل اتاقک نسل سوم فولکس واگن بیتل می‌گردد.

فضای صندوق

فضای صندوق‌عقب در گونه کوپه ۴۳۶ لیتر بوده که رقمی نسبتاً قابل‌قبول و مناسب برای یک خودروی کوپه کوچک به‌حساب می‌آید. در صورت جمع‌کردن صندلی‌های ردیف عقب این فضای به رقمی در حدود ۸۴۶ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. اما در گونه سقف بازشو فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ با توجه به در نظر گرفتن فضایی برای سقف، این رقم به چیزی در حدود ۲۰۱ لیتر کاهش‌یافته که حمل و پیاده و سوار کردن چمدان و بارهای مسافران را به امری سخت و طاقت‌فرسا تبدیل می‌کند.

نزدیک به طراحی قدیم

درمجموع اتاقک فولکس‌واگن بیتل ۲۰۱۸ نیز مشابه با طراحی ظاهری، از المان‌هایی آشنا و نزدیک به مدل کلاسیک فولکس واگن قورباغه‌ای استفاده کرده و با بهره‌گیری از اشکال و قطعات مدور در بخش‌هایی مانند خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع، حس نوستالژی را در بینندگان حرفه‌ای ایجاد می‌کند. اما در داخل نیز نسل سوم فولکس واگن بیتل را مانند بیشتر خودروهای ساخت کشور فرانسه، نمی‌توان خودروی زیبایی به‌حساب آورد، اما فرم طراحی آن با توجه به قیمت پایه پایین، در سطحی متوسط و قابل‌قبول قرار دارد.

موتور

فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری ۱۶ سوپاپِ DOHC استفاده می‌کند. این موتور با استفاده از سیستم توربوشارژر توانایی‌های مناسبی را از خود به نمایش گذاشته و نیرویی معادل ۱۷۴ اسب بخار در دور موتور ۵.۰۰۰ دور در دقیقه را تولید می‌کند. حداکثر گشتاور تولیدی نیز در حدود ۱۸۴ پاوند بر فوت (معادل ۲۵۰ نیوتون متر) بوده که از دور موتور ۱.۵۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این نیرو توسط یک جعبه‌دنده ۶ سرعتِ خودکار تیپ ترونیک باقابلیت تعویض به‌صورت دستی به همراه مدل اسپرت به چرخ‌های جلویی (FWD) نسل سوم فولکس‌واگن بیتل منتقل می‌شود.

با چاشنی اسپرت

با استفاده از این پیشرانه، این خودروی کوپه کوچک فولکس واگن عملکرد قابل‌قبولی برای یک خودروی کوچک شهری با چاشنی رانندگی اسپرت داشته و درزمانی در حدود ۷.۵ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت نیز بنا بر اعلام شرکت سازنده در حدود ۱۳۰ مایل در ساعت (معادل ۲۱۰ کیلومتر در ساعت) است.

مصرف سوخت

مصرف سوخت پایین و قابل‌قبول بوده و در حدود ۲۶ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹.۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۳۳ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۲۹ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به‌صورت میانگین است که رقمی متوسط برای یک خودرو امروزی به‌حساب آمده و نسل سوم فولکس‌واگن بیتل را در مکانی در میانه‌های جدول بهترین خودروهای کوچک و کوپه ارزان‌قیمت قرار می‌دهد.

کوپه و مسقف

فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ در دو گونه مختلف کوپه و سقف بازشو تولید می‌شود. هرکدام از این دو گونه نیز در ۴ تیپ مختلف در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. تیپ‌های مختلف نسل سوم فولکس واگن بیتل عبارت‌اند از:

  • تیپ پایه S
  • تیپ Coast
  • تیپ SE
  • تیپ Dune
  • تیپ پایه S

این تیپ، نمونه استاندارد و پایه فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ بوده و باقیمت پایه‌ای در حدود ۲۱.۰۰۰ دلار (معادل ۸۸ میلیون تومان) در گونه کوپه و ۲۶.۵۰۰ دلار (معادل ۱۱۱ میلیون تومان) در گونه سقف بازشو به فروش می‌رسد.

امکانات

از امکانات موجود در این تیپ از نسل سوم فولکس واگن بیتل می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد:

  • رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی
  • پوشش چرمی غربیلک فرمان، دسته‌دنده و ترمزدستی
  • پوشش پارچه‌ای صندلی‌ها (در مدل کوپه)
  • پوشش چرمی صندلی‌ها (در مدل کانورتیبل)
  • صندلی‌های جلویی باقابلیت تنظیم به‌صورت دستی
  • گرم‌کن برای صندلی‌های جلویی
  • آیینه عقب باقابلیت تنظیم خودکار شدت نور
  • صندلی‌های عقبی باقابلیت جمع شدن به نسبت ۵۰/۵۰
  • سیستم تهویه مطبوع دستی نسل قدیم (Air Conditioning)
  • آیینه‌های جانبی مجهز به گرم‌کن
  • سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)
  • دوربین کمکی دنده‌عقب
  • اتصال به گوشی‌های تلفن همراه برای مکالمه
  • سیستم صوتی باکیفیت بالا مجهز به ۸ بلندگوی مجزا
  • قابلیت پخش رادیوهای AM/FM و فایل‌های MP3 و CD
  • صفحه‌نمایش ۵.۱ اینچی لمسی رنگی
  • ورودی USB و AUX
  • سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • کمربندهای ایمنی ۳ نقطه‌ای

امکانات سفارشی

فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ تیپ S قابلیت تجهیز به امکاناتی سفارشی (آپشن) را داشته که قابلیت‌ها و امکانات و تجهیزاتی مانند نمونه‌های فهرست زیر را به آن اضافه خواهد کرد:

  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
  • سانروف (در مدل کوپه)
  • رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی
  • چراغ‌های جلویی خودکار
  • برف‌پاک‌کن‌های خودکار حساس به بارش باران
  • پشتیبانی از رادیوهای ماهواره‌ای
  • صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۳ اینچی لمسی و رنگی

تیپ Coast

این تیپ از فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ با تم ساحل دریا طراحی‌شده و مجهزتر از نمونه استاندارد است. این خودرو باقیمت پایه‌ای در حدود ۲۴.۰۰۰ دلار (معادل ۱۰۱ میلیون تومان) در گونه کوپه و ۲۸.۰۰۰ دلار (معادل ۱۱۸ میلیون تومان) در گونه سقف بازشو به فروش می‌رسد. از امکانات موجود در این تیپ از نسل سوم فولکس واگن بیتل علاوه بر نمونه‌های موجود در مدل استاندارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سانروف (در مدل کوپه)
  • پوشش با نمای چوب در بخش داشبورد
  • سیستم ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید
  • صندلی‌های جلویی مجهز به گرم‌کن
  • پشتیبانی از رادیوهای ماهواره‌ای
  • سیستم نمایش نقاط کور (Blind Spot Monitoring سامانه)
  • سیستم هشدار وجود ترافیک و مانع در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)

از امکانات سفارشی موجود برای فولکس واگن بیتل مدل ۲۰۱۸ تیپ Coast می‌توان به چراغ‌های جلویی مجهز به لامپ‌های BiXenon، چراغ‌های عقبی مجهز به لامپ‌های LED، چراغ‌های روشنایی در روز مجهز به لامپ‌های LED و لامپ‌های LED برای روشنایی پلاک عقبی خودرو اشاره نمود.

تیپ SE

این مدل از فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ باقیمتی در حدود ۲۵.۰۰۰ دلار (معادل ۱۰۵ میلیون تومان) در گونه کوپه و ۲۹.۰۰۰ دلار (معادل ۱۲۲ میلیون تومان) در گونه سقف بازشو به فروش می‌رسد. از تجهیزات موجود در این تیپ از فولکس قورباغه‌ای جدید می‌توان به مواردی مانند رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع خودکار دوگانه نسل جدید (Climate Control) اشاره کرد.

امکانات سفارشی این تیپ از فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ نیز شامل موارد زیر خواهد بود:

  • صفحه‌نمایش رنگی لمسی ۶.۳ اینچی
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای (Navigation)
  • حس‌گرهای کمکی پارک در دو بخش عقبی و جلویی
  • رینگ‌های آلیاژی اسپرت ۱۸ اینچی
  • سیستم صوتی حرفه‌ای
  • امکانات سفارشی تیپ Coast

تیپ Dune

این تیپ از فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ مجهزترین و گران‌قیمت‌ترین نمونه موجود برای فولکس قورباغه‌ای ۲۰۱۸ بوده و باقیمت پایه‌ای در حدود ۲۸.۰۰۰ دلار (معادل ۱۱۸ میلیون تومان) در گونه کوپه و ۳۳.۰۰۰ دلار (معادل ۱۳۹ میلیون تومان) در گونه کانورتیبل به فروش می‌رسد. این مدل از نسل سوم فولکس واگن بیتل اندکی مرتفع‌تر از سایر تیپ‌ها بوده تا نمایی مشابه مدل کلاسیک باگی (Buggy) پیدا کند.

از تجهیزات موجود در مجهزترین تیپ فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی
  • ورود و استارت بدون نیاز به کلید
  • سیستم تهویه مطبوع خودکار دوگانه نسل جدید
  • سیستم صوتی حرف ای Fender
  • باله عقبی
  • حس‌گرهای کمکی پارک در عقب و جلو
  • سپرها و سیستم تعلیق بهینه‌سازی شده
  • پوشش چرمی ابزار و ادوات داخلی و صندلی‌ها
  • امکانات سفارشی موجود در سایر تیپ‌ها

مدل استاندارد

فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ به‌صورت استاندارد از سیستم ترمز ضد قفل (ABS) برای هر چهارچرخ سود برده و مجهز به ۴ کیسه هوا (۲ عدد جلویی و ۲ عدد پرداه ای جانبی) شده است. تجهیزات کمکی رانندگی نیز محدود بوده و به نمونه‌هایی سفارشی مانند سیستم نمایش نقاط کور و هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی و سیستم کنترل سرعت خودرو خلاصه‌شده که این خودرو را به‌شدت از سایر رقبای خود عقب می‌اندازد.

ایمنی فولکس واگن بیتل

این خودرو در گونه کوپه در آزمون‌های سازمان دولتی NHTSA موفق به کسب ۴ ستاره از ۵ ستاره در تصادفات رانندگی از بخش جلویی، ۵ ستاره از ۵ ستاره در بخش تصادفات رانندگی در ناحیه جانبی و ۵ ستاره از ۵ ستاره به‌صورت کلی در تصادفات رانندگی شده است. در ارزیابی‌های موسسه غیردولتی IIHS نیز گونه کوپه فولکس واگن قورباغه‌ای جدید موفق به کسب عنوان خوب شده که ایمنی این خودرو را در سطحی بالاتر از متوسط قرار می‌دهد که از این لحاظ در مکانی پایین‌تر از رقبای خود قرار می‌گیرد.

صندلی های عقب

صندلی‌های عقبی فولکس واگن بیتل ۲۰۱۸ تقریباً نمونه‌هایی بی‌استفاده و نامناسب بوده و فضای کافی برای سرنشینان را در اختیار نمی‌گذارند. دید عقب در گونه سقف جمع‌شو به دلیل عدم استقرار مناسب، محدود بوده که برای این خودرو یک مشکل بزرگ به‌حساب می‌آید. فضای صندوق‌عقب در گونه سقف بازشو نیز بسیار محدود و در حد خودروهای هاچ بک فوق کوچک شهری است.

سیستم تعلیق

اما در بخش توانایی‌های دینامیکی و حرکتی، فولکس واگن بیتل مدل سال ۲۰۱۸ عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد. سیستم تعلیق و فنربندی به دلیل بهره‌گیری از فنّاوری موجود در فولکس واگن گلف، بسیار مناسب بوده و در هنگام عبور از مسیرهای با پوشش نامناسب و پردست‌انداز، کمترین تکان ممکن را به داخل اتاقک و بدنه منتقل می‌کنند. موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو نیز نمونه قابل‌قبولی برای یک خودروی سبک‌وزن بوده که امکان به چالش کشیدن خودروهای عبوری و لذت از رانندگی را برای راننده فراهم می‌کند.

فرمان پذیری

فرمان‌پذیری (هندلینگ) نیز برای یک خودرو ارزان‌قیمت موجود در این کلاس بدنه بسیار خوب بوده و یکی از نقاط قوت آن به‌حساب می‌آید. موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری فولکس واگن بیتل نیز با استفاده از سیستم توربوشارژر عملکردی مناسب داشته و امکان شتاب‌گیری‌های سریع به راننده و عرض‌اندام کردن در مقابل خودروهای بزرگ‌تر در اتوبان‌ها را فراهم می‌کند.

پرفروش های قطعات یدکی

لنت ترمز
برف پاک کن
بلبرینگ چرخ
بوش طبق
دسته موتور
دیسک چرخ
شمع
کمک فنر

عرضه کننده برندهای معتبر بین المللی

ان جی کا
ماندو
ایل جین
Onnuri
ولئو
هنن
دوون
سی تی آر